| کد خبر: 247698 |

راهکار اندونزی برای افزایش فروش خودروهای برقی

اندونزی قصد دارد در سال ۲۰۲۳ یارانه خرید خودروهای برقی را برای افزایش فروش پرداخت کند.

تین نیوز

اندونزی قصد دارد در سال ۲۰۲۳ یارانه خرید خودروهای برقی را برای افزایش فروش پرداخت کند.

به گزارش تین نیوز، اندونزی قصد دارد سال آینده یارانه خرید خودروهای برقی را آغاز کند زیرا این کشور آرزو دارد تا سال ۲۰۲۵ بتواند ۲.۵ میلیون کاربر الکتریکی داشته باشد تا تقاضا را افزایش و آلودگی هوا را کاهش دهد.

بودی کریا سومادی، وزیر حمل ونقل اندونزی در مصاحبه ای گفت که دولت در حال تصمیم گیری در مورد بزرگی و مکانیسم دقیق آن است و قول داد که قانون جدید به یک تغییر بازی برای صنعت داخلی تبدیل شود.

بر اساس شاخص پایگاه بین المللی سنجش و رتبه بندی کیفیت شهرها(IQAir) که امتیازاتی را برای کیفیت هوا در ۱۱۷ کشور ارائه می دهد، اندونزی در میان آلوده ترین کشورهای جهان رتبه هفدهم را دارد.

در اوایل سال جاری، دولت به همه دفاتر ایالتی دستور داد تا به سمت وسایل نقلیه الکتریکی روی بیاورند و اعلام کرد که ایستگاه های شارژ را برای رسیدن به هدف دو میلیون کاربر موتورسیکلت برقی و ۵۰۰ هزار خودروی الکتریکی در کمتر از چهار سال افزایش دهد. سومادی انتظار دارد که بخش حمل ونقل عمومی طی پنج سال آینده کاملاً برقی شود.

براساس داده های این وزارتخانه، تا سوم اکتبر حدود ۲۸ هزار و ۱۸۸ وسیله نقلیه الکتریکی در اندونزی وجود دارد که از این تعداد ۲۲ هزار و ۹۴۲ موتورسیکلت و ۴۹۰۴ خودرو و بقیه اتوبوس، کامیون و سه چرخ هستند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سومادی گفت: موتورسیکلت های الکتریکی احتمالاً از نظر رشد پیشرو خواهند بود زیرا با موتورهای احتراق داخلی سریع تر از خودروهای برقی به تعادل قیمت می رسند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.