| کد خبر: 247519 |

توسعه دریانوردی می تواند اقتصاد ایران را به ثبات برساند

مدیر امور عملیات و جذب پرسنل دریایی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توسعه دریانوردی در کشوررا نیازمند سرمایه گذاری گسترده دانست و عنوان کرد: دریانوردی از زودبازده ترین مسیرهای سرمایه گذاری در اقتصاد دنیا است و باید بتوانیم در طیف کشورهای توسعه یافته در حوزه دریانوردی قرار گیریم.

تین نیوز

مدیر امور عملیات و جذب پرسنل دریایی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توسعه دریانوردی در کشوررا نیازمند سرمایه گذاری گسترده دانست و عنوان کرد: دریانوردی از زودبازده ترین مسیرهای سرمایه گذاری در اقتصاد دنیا است و باید بتوانیم در طیف کشورهای توسعه یافته در حوزه دریانوردی قرار گیریم.

به گزارش تین نیوز، کاپیتان سعید مایلی به مناسبت روز جهانی دریانوردی با اشاره به اینکه دریانوردی صرفا محدود به دریا نیست و باید در ابعاد مختلف در سطح خشکی نیز مسائل و موارد مرتبط با حوزه دریانوردی مورد توجه جدی قرار گیرد، اظهار داشت: حمایت از دریانوردی نباید صرفا به شعار خلاصه شود بلکه باید در عمل و از سوی تمامی آحاد جامعه اعم از دولت، حاکمیت، مجلس شورای اسلامی و ارگان های دریایی شاهد حمایت واقعی از دریانوردی و دریانوردان باشیم.

دریانوردی در کشور، نیازمند سرمایه گذاری گسترده است 

وی با بیان اینکه توسعه دریانوردی در کشور، نیازمند سرمایه گذاری گسترده است، عنوان کرد: دریانوردی از زودبازده ترین مسیرهای سرمایه گذاری در اقتصاد دنیا است و باید بتوانیم در طیف کشورهای توسعه یافته در حوزه دریانوردی قرار گیریم.
 
مدیر امور عملیات و جذب پرسنل دریایی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه توسعه دریانوردی می تواند اقتصاد ایران را به ثبات برساند، خاطرنشان کرد: دریانوردی پشتیبانی استراتژیک برای اقتصاد کشور است و ارز آوری بسیار بالایی نیز به همراه دارد و با توجه به ظرفیت های بالای دریایی، بندری و نوار ساحلی گسترده باید در راستای توسعه هرچه بیشتر و بهتر دریانوردی در کشور گام برداریم.
 
کاپیتان سعید مایلی ادامه داد: دریانوردی مقوله ای بسیار سخت و تخصصی است و مراوده تجاری تمامی کشورها به دریا ختم می شود و حتی کشورهایی که به صورت کامل در خشکی محصور هستند، واردات و صادرات خود را از مسیرهای ترانزیتی کشورهای متصل به دریا، انجام می دهند. 

ناوگان حمل ونقل دریایی مدرن نیازمند نیروی انسانی متخصص است

وی با اشاره به اینکه ایران کشوری استراتژیک، دارای موقعیت جغرافیایی فوق العاده و برخوردار از فرصت های دریایی و بندری است، خاطرنشان کرد: باید از مزیت های دریایی و بندری خود به بهترین شکل در راستای رشد حمل ونقل دریایی کشور به نحو مطلوب استفاده کنیم و با در دست گرفتن سهم بازار منطقه ، قدرت اقتصادی کشور را افزایش دهیم.
 
مدیر امور عملیات و جذب پرسنل دریایی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی با بیان اینکه آموزش نیروی دریایی متخصص و توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی ۲ عامل اصلی رشد و ارتقاء دریانوردی در کشور هستند، تصریح کرد: در حال حاضر با کمبود نیروی دریایی متخصص در حوزه دریانوردی مواجه هستیم و باید تربیت نیروی انسانی متخصص در این بخش مدنظر قرار گیرد.
 
کاپیتان سعید مایلی افزود: نوسازی و به روزرسانی ناوگان دیگر عامل توسعه دریانوردی است و با توجه به اینکه در کشور با محدودیت کشتی و شناورهای مدرن روبرو هستیم باید در زمینه تامین ناوگان حمل ونقل دریایی به روز اقدام کنیم و در عین حال بدانیم که نوسازی ناوگان نیازمند بهره مندی از نیروی دریانوردی متخصص است و امیدواریم در تمامی ناوگان حمل ونقل دریایی کشور شاهد حضور نیروی دریایی ایرانی باشیم.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری سازمان بنادر و دریانوردی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.