| کد خبر: 246196 |

متفاوت‌ ترین ایستگاه راه‌ آهن جهان در مکزیک

تفریح‌گاه ساحلی تولوم در مکزیک دارای یک ایستگاه راه‌آهن بسیار زیبا است که با هدف افزایش پایداری در منطقه احداث شده است.

تین نیوز

تفریح‌گاه ساحلی تولوم در مکزیک دارای یک ایستگاه راه‌آهن بسیار زیبا است که با هدف افزایش پایداری در منطقه احداث شده است.

به گزارش تین نیوز، گروهی از معماران خلاق با هدف کاهش انتشار گازهای آلاینده و افزایش پایداری به ایجاد یک ایستگاه راه‌آهن اعجاب‌انگیز در تولوم پرداخته‌اند که از نمایی شبیه یک چشم برخوردار است. طراحی منحصر به فرد این سازه زیبا، استفاده از فضا را در آن به بهترین شکل ممکن بهینه کرده است به این صورت که کارایی ایستگاه در مرکز، که وسیع‌ترین بخش آن را تشکیل می‌دهد، متمرکز شده است. دیوارهای عمودی و سالن پوشیده با روزنه‌های کاملاً باز نور و تهویه طبیعی را برای ایستگاه راه‌آهن تأمین می‌کند که این ویژگی، پایداری را برای سازه و محیط اطراف آن به ارمغان آورده است.

متفاوت‌ترین ایستگاه راه‌آهن جهان در مکزیک

از دیگر ویژگی‌های مهم ایستگاه راه‌آهن تولوم که آن را از سایر سازه‌های مشابه متمایز کرده است می‌توان به قابلیت رفت‌وآمد راحت به آن، دکوراسیون زیبا و وفور نور طبیعی اشاره کرد. علاوه بر این، طراحی هندسی سازه به گونه‌ای است که مسافران و بازدیدکنندگان را ناخودآگاه به حضور در مرکز آن با بیشترین میزان کارایی، نور و تهویه طبیعی هدایت می‌کند.

جالب است بدانید که فروشگاه‌های مختلفی نیز در بخش‌های مرکزی ایستگاه راه‌آهن جدید تولوم واقع شده است که لذت سفر از طریق قطارهای شهری را برای مردم دوچندان می‌کند که این رویداد به سهم خود می‌تواند در افزایش پایداری در نتیجه کاهش گرایش به تردد به وسیله خودروهای شخصی سهیم باشد.

متفاوت‌ترین ایستگاه راه‌آهن جهان در مکزیک

از آن‌جا که هوا در تولوم گرمسیری، با میزان رطوبت بسیار بالا است، در نتیجه سازندگان ایستگاه قطار تولوم در بعضی از بخش‌های آن، سقف‌های مشبک متعددی ایجاد کرده‌اند که مانند فضاهای باز عمل می‌کند و بدون تهویه مکانیکی هوا، در کاهش رطوبت و گرما نقش مهمی ایفا می‌کند. علاوه بر این، مواد عایق بسیار کارآمدی در ساخت ایستگاه راه‌آهن جدید تولوم به کار برده شده است که از فضای داخلی آن در مقابل گرمای بیرون خودداری می‌کند و از این طریق، نیاز به مصرف انرژی شهری را برای کاهش دمای داخلی را به حداقل می‌رساند.

متفاوت‌ترین ایستگاه راه‌آهن جهان در مکزیک

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.