◄ یک بام و دو هوای سازمان راهداری و پلیس راه در مورد تناژ مجاز بارگیری کامیون
رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا می گویند تفاوت موجود بین دستورالعمل پلیس راه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مورد تناژ مجاز بارگیری، موجب سردرگمی آنان در بارگیری و گاهی جریمه آنان توسط ماموران پلیس راه شده است.
رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا می گویند تفاوت موجود بین دستورالعمل پلیس راه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مورد تناژ مجاز بارگیری، موجب سردرگمی آنان در بارگیری و گاهی جریمه آنان توسط ماموران پلیس راه شده است.
به گزارش تین نیوز، به تازگی یکی از رانندگان کامیون در شبکه های اجتماعی از جریمه خود توسط ماموران پلیس راه کوه چنار- بوشهر به دلیل اضافه تناژ و ارجاع به اداره راه و اعمال جریمه توسط این اداره خبر داده است.
وی در این زمینه گفته که خودروی وی، کامیون تک سه محور بوده و ظرفیت تناژ در کارت خودرو نیز 40 تن قید شده است.
به گفته وی مدتی پیش با وزن 41 تن و 220 کیلو توسط ماموران پلیس راه کوه چنار - بوشهر متوقف و به او گفته می شود یک تن و 220 کیلو اضافه بار دارد و سپس به اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان کازرون ارجاع و اعمال جریمه می شود.
این راننده می گوید، اعمال جریمه وی در حالی صورت گرفته که بر اساس بخشنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، کامیون تک سه محور تا 42 تن اجازه بارگیری دارد.
این راننده از مسئولان خواستار پیگیری مشکلات مربوط به اختلاف نظر در بین پلیس راه و سازمان راهداری شده است.
به گزارش تین نیوز، این اظهارات در حالی مطرح شده که رانندگان کامیون می گویند: ناهماهنگی بین پلیس راه و ادارات راهداری مشکلی است که نه تنها موجب سردرگمی آنان شده بلکه جریمه و خسارت مالی آنان را نیز به دنبال داشته است.
به گفته آنان در صورتی که امکان بارگیری کامیون ها بر اساس بخشنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فراهم نباشد و آنان مجبور به رعایت ضوابط پلیس راه باشند، کاهش تناژ بارگیری باید با افزایش کرایه ها جبران شود.
محمد اتحادی یکی از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای معتقد است مشکلاتی که برای ظرفیت های ناوگان پیش آمده، مصداق دعوا و اختلاف دفاتر اسناد رسمی و راهور در مورد برگه سبز و ثبت سند در محضر است که بعد از کش و قوس های فراوان مشکل حل شد.
وی افزود: بر اساس بخشنامه سازمان راهداری به جهت بهره وری بیشتر از ناوگان حمل بار تا 44 تن آزاد اعلام شده است.
وی عنوان کرد: نکته جالب این است که همه پلیس راهای کشور در زمینه تناژ عملکرد یکسانی نداشته و بعضی استان ها طبق کارت، بعضی استان ها طبق بخشنامه راهداری کشور اعمال قانون می کنند.
او با بیان این که در بعضی استان ها حمل بار تا 64 تن و57 تن بدون کنترل و نظارت صورت می گیرد، گفت: باید در نظر داشت برخی کشنده های وارداتی (اغلب چینی)، سنگین هستند و وزنشان زیاد است به خصوص تانکرهای قیر، در این زمینه حداقل باید کرایه ها بیشتر باشد تا 22 تن بارگیری به صرفه شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.