| کد خبر: 245500 |

◄ نکته ای درباره گزارش بررسی رویداد ترکیدن لاستیک هواپیما در مشهد

باتوجه به وارد شدن خسارت به شرکت های هواپیمایی، هماهنگی لازم برای نحوه جبران خسارت درخصوص سهم عوامل فرودگاهی نیز انجام پذیرد.

تین نیوز

فارغ از اینکه کیفیت رنگ فرودگاه و شرایط باند فرودگاه مشهد چقدر در بروز رویدادهای اخیر تاثیرگذار بوده که قطعا بی تاثیر نیست، اما بند ۶ توصیه های ایمنی به شرکت فرودگاه ها قدری جای تامل دارد.

عینا این بند از گزارش کپی شده است: « 6- باتوجه به وارد شدن خسارت به شرکت های هواپیمایی، هماهنگی لازم برای نحوه جبران خسارت درخصوص سهم عوامل فرودگاهی نیز انجام پذیرد.»

دیر زمانی نگران بهره برداری مقامات قضایی از گزارشات بررسی سوانح و حوادث بودیم که متاسفانه در بسیاری از کشورها نیز رخ داده بود و علیرغم توصیه های بین المللی مقامات قضایی برای صدور حکم به گزارشات بررسی سوانح که با هدف دیگر و متفاوتی و بر اساس رویکردی غیرتنبیهی تهیه شده بود استناد می کردند. امروز شاهد این هستیم که در گزارش بررسی حادثه، مقام بررسی کننده با همان رویکرد غیرتنبیهی، اقدام به صدور توصیه ای نموده که قاعدتا باید توصیه ایمنی باشد لکن یک تصمیم قضایی است.

بدون شک در عالم حقوق مسببین هرگونه خسارت می بایست نسبت به جبران خسارات وارده بر اساس مسئولیت مدنی پاسخگو باشند لکن اشاره به چنین موضوعی در گزارش بررسی سوانح و حوادث سازمان بدعت جدیدی است که می تواند تالی فاسدهای متعددی داشته باشد.

* کارشناس حقوق

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.