| کد خبر: 245117 |

◄ داستانی از تهران؛ ایستگاه مترو فرودگاه مهرآباد

از ترمینال خارج شدم و به طرف ایستگاه مترو که در مقابل ترمینال 2 فرودگاه قرار دارد حرکت کردم که با کرکره پایین کشیده ورودی مترو‌ مواجه شدم. متوجه شدم که ساعت کار مترو در این روز تعطیل هنوز شروع نشده و باید مدتی منتظر بمانم.

تین نیوز

روز یکشنبه (15 خرداد، 1401)، صبح خیلی زود همسرم را برای یک سفر داخلی به فرودگاه مهرآباد همراهی می کردم. از آنجا که سال ها از طریق فرودگاه مهرآباد سفر نکرده بود او را تا فرودگاه اسکورت کردم تا تغییرات ایجاد شده او را گیج نکند و از پرواز عقب نماند. رفتنمان به فرودگاه با تاکسی اینترنتی اسنپ حدود نیم ساعت طول کشید تا از شرق تهران به غرب تهران برویم. خوشبختانه به وقت رسیدیم، همسرم کارت پرواز را گرفت و‌ ساعت ۴:۴۵ بامداد برای سوار شدن از گیت عبور کرد.

از ترمینال خارج شدم و به طرف ایستگاه مترو که در مقابل ترمینال 2 فرودگاه قرار دارد حرکت کردم که با کرکره پایین کشیده ورودی مترو‌ مواجه شدم. متوجه شدم که ساعت کار مترو در این روز تعطیل هنوز شروع نشده و باید مدتی منتظر بمانم. از آنجا که با برنامه حرکت و ساعت شروع کار مترو آشنا نبودم به دنبال تابلو‌ ساعت حرکت قطار گشتم و هیچ نشانه‌ ای نیافتم. از افرادی که در حال رفت و آمد و نظافت در حاشیه خیابان بودند در مورد شروع کار مترو سوال کردم، چند نفری گفتند نمی دانیم، و چند نفری هم گفتند انشاالله بزودی باز می شود.

از همین نویسنده:

پنج پرسش در مورد جمع‌آوری پل گیشا و ساخت زیرگذر

کمی جلوتر خودروی پلیس حفاظت را دیدم، ‌‌جلو رفتم و از آنها سوال کردم، گفتند ۵:۳۰ باز می شود. ساعت ۵:۳۰ شد و کرکره ورودی مترو همچنان بسته بود. به داخل ترمینال برگشتم و از گیشه اطلاعات و راهنمایی مسافران سوال کردم، آنها نیز از ساعت شروع کار مترو اطلاعی نداشتند. با حالی افسرده و‌ ناامید از دست خودم، گفتم که آدم حسابی، مگر دیوانه‌ ای؟ با اسنپ آمدی، با اسنپ هم برمی گشتی، با مترو برگشتنت چه بود؟

در حال خارج شدن مجدد از ترمینال توجه ام به نظامی جوانی که احتمالا سرباز وظیفه بود جلب شد که در کنار درب نشسته و خروج مسافران‌ از ترمینال را زیر نظر می داشت، با نامیدی از او سوال خودم را پرسیدم، بلافاصله گفت نمی دانم ولی می توان جواب سوال شما را از اینترنت پیدا کنم، و رو به من گفت مگر شما خودت دسترسی به اینترنت نداری، گفتم تازه واردم و تلفن من سرویس ندارد. به هر صورت محبتی کرد ‌و گفت که جدول حرکت مترو در داخل مترو نصب شده است و امروز چون تعطیل رسمی است ساعت حرکت اولین قطار ۶:۰۷ است. از او‌ تشکر کردم و بعد از خروج از ترمینال دوباره ‌‌به طرف ورودی مترو حرکت کردم.

ساعت ۶:۰۵ درب مترو باز شد و شخصی که خودرو پراید خود را در پشت درب پارک‌کرده بود از محوطه ورودی خارج و به طرف خیابان رفت ‌و من و چند مسافر دیگر به طرف پله‌ های مترو قدم برداشتیم. در حالی که به علت پارک خودرو در داخل محوطه مترو و پشت کرکره ورودی فکر می کردم خود را به سکوی مترو رساندم ‌‌و منتظر رسیدن اولین قطار شدم. اولین قطار مترو رسید و بدون تاخیر وارد قطار شدم و به نقشه مترو نگاه کردم تا مسیر خود را انتخاب کنم. قطار به حرکت درآمد و به ترمینال 3 و 4 رسید و پس از اندکی توقف برگشت به ایستگاهی که قبلا سوار شده بودم و در ادامه به ایستگاه بیمه رسید. نقشه مترو (خط زرد) ادامه پیدا می کرد و باید تا ایستگاه تئاتر شهر در قطار می ماندم و من تازه وارد به تهران چطور می دانستم که باید از قطار پیاده شوم و قطار دیگری را برای ادامه مسیر بگیرم؟ به هر صورت قطار مجددا به راه افتاد و بعد از رسیدن دوباره به ایستگاه ترمینال 2، تازه فهمیدم که این قطار فقط در این مسیر محدود بین ایستگاه های بیمه و ترمینال 3 و 4 کار می کند. بالاخره به ایستگاه بیمه برگشتم و پس از عوض کردن قطار مسیر خود را ادامه دادم و حدود ساعت 8 صبح به خانه رسیدم، مسیری را که نیم ساعته با اسنپ رفته بودم سه ساعته برگشتم.

ای کاش جدول ساعت حرکت مترو در خارج از ایستگاه قابل دیدن بود، ای کاش، نقشه خطوط مترو نشانه ای که دال بر تعویض خط در ایستگاه بیمه باشد را نشان می داد، ای کاش پیام رسان داخلی قطار به مسافران در ایستگاه بیمه آگاهی می داد که برای ادامه مسیر باید از قطار پیاده و قطار دیگری را سوار شوند.

* کارشناس حمل و نقل

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ابوالفظل تاجیک 2 2

    خوبه

  • بهروز 2 0

    معمولا که اعلام میکنه باید خط عوض کنید و تابلو ها هم مشخصه