| کد خبر: 242790 |

رپرتاژ آگهی

◄ مشخصات فنی و امکانات ایمنی رفاهی مزدا ۳

یکی از خودروهای مقرون به صرفه مزدا ۳ است که در ژاپن به نام اکسلا شناخته می‌شود و طرفداران زیادی دارد.

تین نیوز

این خودرو که محصولی از شرکت خودروسازی مزدا می‌باشد، تا کنون در ۴ نسل در دسترس عموم قرار گرفته است. در کشور ما نیز ۲ نسل از مزدا تری موجود می‌باشد. در ادامه قصد داریم به تاریخچه این خودروی ژاپنی بپردازیم.

مزدا ۳ در طول سالیان

مزدا از گذشته معروف است به خودروسازی که رانندگی با وسایل نقلیه آن لذت‌بخش است. از میاتا (Miata) تا سی ایکس 5 (CX5)، مزدا در مقایسه با رقبای خود سطوح بالایی از تعامل را ارائه کرده‌است. از اوایل دهه اول سال 2000، مزدا 3 یک انتخاب خوب برای علاقمندان به رانندگی بوده است؛ چه به صورت یک سدان جمع و جور و کوچک و چه به صورت یک هاچ‌بک، این خودرو همیشه طرفداران خود را داشته‌ است.

مزدا تری
نسل اول مزدا ۳

مزدا ۳ به عنوان جایگزینی برای پروتژه، ۳۲۳ و فامیلیا، ترکیبی از مقرون به صرفه و  لذت‌بخش بودن است که داخل آن بسیار خوش ساخت می‌باشد.

مزدا تری که در نسل چهارم خود قرار دارد، همچنان یکی از جذاب‌ترین خودروهای کامپکت است که می‌توان خریداری کرد. این ماشین هم اکنون به صورت چهار چرخ محرک در دسترس می‌باشد. در این کلاس خودروهای دیگری همچون النترا و فورته نیز قرار دارند و مزدا ۳ باید با آن ها رقابت کند.

در ادامه مشخصات خودرو مزدا تری را مشاهده می‌کنید:

مدل خودرو

مزدا ۳

کشور تولید کننده

ژاپن

شرکت تولید کننده

مزدا موتور

سال تولید

از ۲۰۰۳ تا کنون

فرم بدنه

سدان، هاچ‌بک

نوع سوخت

بنزینی، گازوئیلی

دنده

اتوماتیک، دستی

تعداد نسل

۴ نسل (۲۰۰۳- ۲۰۰۹- ۲۰۱۳- ۲۰۱۹)

نسل اول مزدا ۳: ۲۰۰۹- ۲۰۰۳

مزدا تری اولین بار در سال ۲۰۰۳ به عنوان مدل ۲۰۰۴ به عموم عرضه شد و جایگزینی برای خودروی محبوب فامیلیا بود که توسط این شرکت بین سال‌های ۱۹۶۴ و ۲۰۰۳ تولید می‌شد.

این مدل از مزدای جدید در بازار خودرو بسیار موفق ظاهر شد و عنوان پرفروش‌ترین خودرو را در سال‌های 2005 تا 2007 در کانادا کسب کرد. مزدا 3 که در هوفو ژاپن مونتاژ شد، در بازار داخلی ژاپن با نام اکسلا خرید و فروش می‌شد. اکسلا در واقع ترکیبی از Accelerated (شتاب‌دهنده) و Excellent (عالی) است. طراحی مزدا 3 کاملاً بر اساس پلتفرم سی وان C1 فورد بود.

با تولید به دو فرم سدان ۴ در و هاچ‌بک  ۵ در، دست خریداران برای انتخاب باز بود. این خودرو مجهز به موتورهای ۲ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۴۸ اسب بخار و ۲.۳ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۶۰ اسب بخار بود. نسل اول مزدا تری دارای دنده دستی ۵ سرعته و یا دنده اتوماتیک ۴ سرعته بود. البته در سال ۲۰۰۶ دنده اتوماتیک ۵ سرعته با موتور ۲.۳ لیتری نیز به عنوان انتخابی برای خریداران عرضه شد. سال ۲۰۰۸ مزدا تغییرات کوچکی در قسمت کاپوت جلو و عقب داد و فیس لیفت جدید را عرضه کرد.

در بازار کشورهای مختلف، مزدا ۳ نسل اول با ظرفیت (از ۱.۴ لیتری تا ۲.۳ لیتری) و قدرت موتور متفاوت تولید می‌شود.

نسل دوم مزدا ۳: ۲۰۱۳- ۲۰۰۹

سری BL به عنوان نسل دوم Mazda 3 بین سال های 2009 تا 2013 روانه بازار شد. مزدا برای این نسل از مدل مزدا 3 خود ظاهر آن را تغییرات زیادی داد. چند هفته پیش از اینکه مزدا نسخه سدان مزدا تری را رونمایی کند، هاچ بک این خودرو در سال 2008 در نمایشگاه موتور بولونیا نمایش داده شد.

موتور و دنده‌ی هاچ‌بک و سدان مانند هم بودند. نسل جدید مزدا ۳ طراحی جدیدی از این خودروساز ژاپنی رو کرد که دارای خطوط و منحنی‌های تر و تمیزی در طول خودرو بود. کاپوت جلو، جلوپنجره و چراغ‌های جلو ظاهر تهاجمی‌تر و آیرودینامیکی به خودرو دادند. بخش داخلی هم چیدمان بسیار خوبی داشت. ضمن اینکه از مواد با کیفیتی هم برای داخل کابین استفاده شده بود. موتور بنزینی ۲ لیتری، کاتالیزور جدیدی داشت که از فناوری نانو بهره می‌برد.

نسل دوم هم مانند نسل اول هم به صورت چهار در سدان و هم پنج در هاچ‌بک بود. قدرت موتور نسبت به نسل کمی بالاتر رفته بود.

نسل سوم مزدا ۳: ۲۰۱۹- ۲۰۱۳

پائیز سال 2013 سدان و هاچ‌بک جدید Mazda 3 رونمایی شد. این نسل دارای موتور بنزینی چهار سیلندر اسکای اکتیو (SkyActiv) با تزریق مستقیم بود. جلو پنجره نسل قبلی با مدل جدید که به صورت پنج ضلعی بود جایگزین شده و طراحی بخش خارجی خودرو با خطوط تیز صورت گرفته بود که به پنل‌های کناری می‌رسید و چراغ‌ها را احاطه می‌کرد.

 

مزدا تری نسل سوم مزدا ۳

 

تکنولوژی‌های به کار گرفته شده در نسل سوم مزدا 3 در اغلب خودروهای این کلاس یافت نمی‌شود. سیستم سرگرمی آن می‌تواند، ایمیل‌های کوتاه، پیام‌های کوتاه، به روزرسانی‌های توییتر و فیس‌بوک را بخواند. این خودرو دارای سیستم ایمنی i-Activesense است که در هنگام خروج از مسیر هشدار می‌دهد و نیز نقاط کور را کنترل می‌کند.

نسل چهارم مزدا ۳ : ۲۰۱۹ تا کنون

بالاخره نوبت به جدیدترین نسل مزدا ۳ می‌رسد. این خودرو که سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه خودرو لس آنجلس نمایش داده شد، اوایل سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد. مزدا تری نسل چهارم به نسبت نسل‌های پیشین یک انقلاب کامل است. این خودرو از طراحی جدید بهره می‌برد و اسپرت‌تر از مدل‌های پیشین است و از فناوری‌های جدید در این خودرو استفاده شده که به راننده در هنگام رانندگی کمک می‌کند. این نسل که دارای موتور قوی بنزینی اسکای اکتیو ایکس است می‌تواند گزینه خوبی برای یک سدان یا هاچ‌بک خانوادگی باشد. این ماشین را می‌توان با موتورهای ۱.۵، ۲ و ۲.۵ لیتری تهیه کرد. نسخه ۲۰۲۱ آن موتور بنزینی توربوشارژ چهار چرخ محرک دارد.

مزدا ۳ در ایران

گروه خودرویی بهمن در ایران، مزدا 3 را مونتاژ می‌کند. تا کنون دو نسل از این خودرو یعنی نسل اول و نسل دوم در ایران موجود است. نسل اول مزدا تری در سال‌های 86 تا 89 توسط این شرکت مونتاژ شد و نسل دوم آن از سال 89 با نام مزدا 3 نیو در بازار داخلی عرضه شد. مدتی در تولید Mazda 3 در داخل وقفه افتاد؛ اما مجدداً در سال 94 با ورود قطعات این خودرو به کشور، گروه خودروسازی بهمن به تولید این خودرو روی آورد.

بیمه مزدا ۳

بیمه شخص ثالث: این بیمه که از واجبات هر ماشینی است؛ هزینه خساراتی که در اثر تصادف وارد شده را جبران می‌نماید. در بحث بیمه شخص ثالث، مالک خودرو یا موتور شخص اول، شرکت بیمه شخص ثانی و فرد متضرر، شخص ثالث محسوب می‌شود. قیمت بیمه‌نامه ثالث به موارد گوناگونی از جمله: نوع خودرو، برند، کاربری، سال ساخت خودرو و … بستگی دارد. جهت خرید و استعلام بیمه شخص ثالث مزدا ۳، می‌توانید به سایت bimeh.com مراجعه کنید.

بیمه بدنه: از دیگر نیازهای بیمه‌ای یک ماشین، بیمه بدنه می‌باشد. هرچند که بیمه بدنه اجباری نیست، اما با گران شدن قطعات خودرو و هزینه تعمیرات، کارشناسان توصیه به خرید بیمه بدنه دارند. شما می‌توانید با پرداخت حق بیمه بدنه، ماشین خود را در برابر حوادث و آسیب‌های احتمالی به بدنه اتومبیل بیمه کنید. هزینه بیمه بدنه مزدا ۳ را می‌توانید از سایت bimeh.com استعلام بگیرید.

به طوری کلی می‌توان گفت مزدا ۳ خودرویی خوش ساخت، با کیفیت، ایمنی قابل قبول و مقرون به صرفه در ایران است. این ماشین که توسط شرکت بهمن خودرو مونتاژ می‌شود محصولی از شرکت مزدا ژاپن است.

منبع: سایت بیمه دات کام (https://bimeh.com)

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.