| کد خبر: 239552 |

◄ اغماضی در ایمنی خودرو‌های داخلی نیست

ما قبول داریم که کیفیت خودرو‌های داخلی پایین است، اما وزارت صمت درباره ایمنی خودرو‌ها کوتاه نمی‌آید و اگر مشکلی در ایمنی باشد قابل اغماض نیست.

تین نیوز

مدیر کل صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: ما قبول داریم که کیفیت خودرو‌های داخلی پایین است، اما وزارت صمت درباره ایمنی خودرو‌ها کوتاه نمی‌آید و اگر مشکلی در ایمنی باشد قابل اغماض نیست.

 به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سهیل معمارباشی افزود: وضعیت کیفی خودرو‌های داخلی ما آن طور که باید نیست و باید خودرو سازان ما در حوزه کیفیت بیش از این کار کنند و به طور جدی به بحث کیفیت وارد شوند.

وی گفت: دو شرکت بزرگ خودرو سازی ما تاکنون هزاران میلیارد تومان ضرر کرده اند و همچنان در زیان هستند، واحدی که در زیان باشد نمی‌تواند در حوزه کیفیت و توسعه محصولات عملکرد خوبی داشته باشد.

مدیر کل صنایع حمل و نقل وزارت صمت با اشاره به تصادف زنجیره‌ای حادثه بهبهان و باز نشدن کیسه هوا افزود: کیسه هوا دارای جعبه سیاه است و باید این جعبه‌های سیاه به دقت بررسی شود و چنانچه مشکلی در کیسه هوای خودرو‌ها باشد قابل اغماض نیست، ما سالانه گزارش‌هایی مبنی بر بازشدن کیسه هوا در تصادفات از خودرو سازان دریافت می‌کنیم که این نشان می‌دهد ایراد کلی وجود ندارد، اما درباره حادثه بهبهان نیاز به بررسی دقیق تری داریم و چنانچه قصوری از خودرو سازان سر زده باشد حتماً تبعات آن را می‌پذیرند.

 معمارباشی ادامه داد: در حادثه بهبهان حدود ۲۳ خودرو برای شرکت سایپا بود و ۱۵ خودرو برای شرکت ایران خودرو و ۲۱ خودروی دیگر هم از سایر شرکت‌ها بودند، ۵۰ درصد از خودرو‌های این حادثه قبل از سال ۸۹ تولید شده بودند و در کل کیسه هوا نداشتند.

مدیر کل صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: شرکت‌های بازرسی مستقل شاخص‌های کیفی خودرو‌ها را بررسی می‌کنند و گزارش‌های نظارتی به ما ارسال می‌شود و ما هم گزارش‌ها را هر سه ماه یک بار به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسین 0 0

    من 15 ساله که تا حدودی کارم با ارز اروپائی هستش، حدود کمتر از سه سال و نیم قبل که ارز آزاد خارجی زیر 8 هزار تومن توی صرافیها فروش میرفت، ایران خودرو اتومبیل سمند رو با کلی آپشن و تبلیغات و بدون قرعه کشی زیر 32 میلیون عرضه میکرد و من هم یکی از این سمندها رو با نرخ 30 میلیون و 500 هزار تومن سه ماهه تحویل گرفتم، قیمت ارز هم امروز اگه 4 برابر شده باشه، باید همون سمند دیگه بیشتر از 140 میلیون تومن نباید بشه، اما الان بالای 200 تومن درب کارخانه تحویل میدن!!!، چطور این شخص ادعا میکنه که"دو شرکت بزرگ خودرو سازی ما تاکنون هزاران میلیارد تومان ضرر کرده اند"!!!...؛ دوباره مردم همون حرفهای بودار دولت دوازدهم رو از بعضی مسئولین نالایق فعلی دارن میشنوند..؛ اگه وزارت صنایع و دولت و مجلس، به سه چهار تا حودرو ساز دیگه مثل(پارس خودرو-کرمان موتور و غیره) کمک و پشتیبانی برسونند که تولیدات خودشون رو بیشتر و بروزتر کنند، دیگه این دوتا خودرو ساز بی انصاف، کاسه کوزه شون رو جمع خواهند کرد...؛