| کد خبر: 239078 |

◄ آشنایی با بانوی معلم خلبان و رکورد دار پرواز به 27 فرودگاه کشور

نیلوفر فخر موسوی معلم خلبان هواپیماهای فوق سبک و رکورد پرواز و توقف در 27 فرودگاه کشور را دارا بوده، او مادر سه فرزند و اکنون در فرودگاه آزادی به عنوان معلم خلبان هواپیماهای فوق سبک مشغول فعالیت است.

تین نیوز

نیلوفر فخر موسوی معلم خلبان هواپیماهای فوق سبک؛ رکورد پرواز و توقف در 27 فرودگاه کشور را دارا بوده، مادر سه فرزند است و اکنون در فرودگاه آزادی به عنوان معلم خلبان هواپیماهای فوق سبک مشغول فعالیت است.

به گزارش تین نیوز، نیلوفر فخر موسوی متولد سال 1344 بوده و از سال 1392 به صورت کاملا اتفاقی با مقوله پرواز آشنا شده است.

او در مورد چگونگی آشنایی خود با مقوله پرواز به خبرنگار ما گفت: همسرم در زمان دانشجویی در خارج از کشور دوره خلبانی هواپیماهای سبک و فوق سبک را گذرانده بود و در حالی که 30 سال از آن تاریخ می گذشت، تمایل پیدا کرد دوباره گواهینامه بگیرد و در این زمینه فعالیت کند.

فخر موسوی با بیان این که اگرچه پرواز و مقوله هوا و فضا از کودکی جزو رویاهایش بوده اما با پیگیری همسرش برای اخذ گواهینامه، او نیز به این رویا جامه عمل پوشاند، عنوان کرد: بهار سال 1392 وارد این عرصه شدم، در ابتدا نمی دانستم خانم ها هم می توانند فعالیتی در زمینه پرواز و خلبانی داشته باشند که متوجه شدم این امکان وجود دارد(اگرچه در آن زمان معلم خلبان خانم نبود).

او ادامه داد: بعد از شروع کار، علاقه بسیار زیادی به این حرفه در خودم کشف کردم و روزند یادگیری را با جدیت انجام داده و گواهینامه خلبان شخصی (PPL) را دریافت کردم و پس از آن سی پی آر و گواهینامه هواپمیای فوق سبک را اخذ کرده و سپس برای معلم خلبانی ادامه دادم.

به گزارش تین نیوز، وی تاکید کرد: در آن زمان برای معلم خلبان شدن هواپیماهای فوق سبک لازم بود دوره خلبانی هواپیماهای سبک را طی کنیم که در این زمینه نیز 360 ساعت کلاس گراند را طی کرده و 45 ساعت پرواز انجام دادم و گواهینامه گرفتم.

فخرموسوی گفت: در ادامه دوباره در فرودگاه آزادی به مدت 50 ساعت سمت راست هواپیما نشستم چرا که تا به حال هر نوع آموزش و فعالیت پروزای که داشتم همیشه سمت چپ بودم و برای این که بتوانم به دانشجویان آموزش بدهم این دوره 50 ساعت را هم طی کرده و با موفقیت پشت سرگذاشتم.

او افزود: فعالیت معلم خلبانی من از سال 1397 شروع شد و تا الان ادامه دارد و طی این سال ها چه در جایگاه معلم خلبان و چه در جایگاه خلبان داراری گواهینامه سی پی آر، به 27 فرودگاه به غیر از فرودگاه آزادی که بیس کاری من است، پرواز کرده ام و به بعضی از این فرودگاه ها هم به کرات پرواز داشته ام و این رکورد خیلی بزرگی است و چنین رکوردی در بین معلم خلبان های خانم وجود ندارد.

وی فرودگاه هایی که به آنها پرواز کرده و در آنها فرود و اقامت ساعتی یا روزانه داشته را به غیر از فرودگاه آزادی؛ فرودگاه های پیام، قزوین، زنجان، تبریز، اراک، همدان، سنندج، ایوانکی، ارومیه، پارس آباد مغان، اردبیل، ماکو، رشت، رامسر، نوشهر، بیشه کلا، گرکان، ساری، بجنورد، دزفول، سبزوار، شاهرود، زرقان، لامرد، کیش، فسا و اهواز ذکر کرد.

به گزارش تین نیوز، وی با بیان این که در برخی از این فرودگاه ها از جمله فرودگاه های رامسر، نوشهر، رشت، تبریز و بیشه کلا به کرات پروازهای آموزشی داشته است، گفت: پرواز به بعضی از این فرودگاه ها در نوع خود بسیار بی سابقه بوده است، مثلا در دزفول به فرودگاه پایگاه چهارم شکاری پرواز داشتم که تنها پرواز فوق سبک به این فرودگاه بود و هست و بسیار مورد استقبال و لطف فرمانده پایگاه و مدیر فرودگاه قرار گرفتم همچنین پرواز به فرودگاه های پارس آباد و ماکو که مرزی هستند بسیار تجربه خاصی بود.

فخر موسوی در عین حال توضیح داد که فرودگاه های نام برده شده فقط فرودگاه هایی است که در آنها لند کرد و اقامت ساعتی یا روزانه داشته و از فراز تعدادی دیگر از فرودگاه از جمله فرودگاه خوی، شهر کرد، دامغان، کلاله، سمنان، سهند، مراغه و مسجد سلیمان نیز گذر کرده است.

تین نیوز برای این بانوی توانمند آرزوی موفقیت بیشتر دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • نظرپور قندعلی. 1 0

    افرین شما افتخار ما هستین...
    موفق و پیروز باشین.