| کد خبر: 238992 |

محور بن- شیخ‌شبان تا سال آینده زیر ترافیک می‌رود

محور بن- داران در مجموع ۱۲ کیلومتر بوده که مجموع قرارداد این پروژه ۲۵ میلیارد تومان است، پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده قطعه بن به شیخ‌شبان در این محور به زیر ترافیک برود.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: محور بن- داران در مجموع ۱۲ کیلومتر بوده که مجموع قرارداد این پروژه ۲۵ میلیارد تومان است، پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده قطعه بن به شیخ‌شبان در این محور به زیر ترافیک برود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حسینعلی مقصودی ۱۶ دی‌ماه در شورای اداری شهرستان بن با اشاره به پروژه‌های راه‌سازی و مسکن در شهرستان بن، اظهار کرد: احداث باند دوم بن- داران در حال انجام است، بخشی از این پروژه باید توسط استان اصفهان اجرا شود که تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: محور بن- داران در مجموع ۱۲ کیلومتر بوده که مجموع قرارداد این پروژه ۲۵ میلیارد تومان است، پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده قطعه بن به شیخ‌شبان در این محور به زیر ترافیک برود.

وی در خصوص ساختمان نیمه‌کاره فرمانداری شهرستان بن، توضیح داد: برای این پروژه در سالجاری ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که تاکنون ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است، برای اتمام این پروژه نیازمند هشت میلیارد تومان اعتبار هستیم.

مقصودی ادامه داد: فرهنگسرای شهرستان بن در مساحت ۲۱۰۰ متر مربع در حال احداث است، امسال دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای این پروژه مصوب شد که تاکنون یک میلیارد تومان تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان بن، خاطرنشان کرد: ۱۷۰ نفر در این طرح ثبت‌نام و تائید شده‌اند و تاکنون ۱۵۹ نفر پول واریز کرده‌اند، زمین مورد نیاز برای احداث مسکن در این طرح تامین شده است.

وی در پایان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان بن تاکنون ۸۴۱ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که ۴۴۶ نفر واجد شرایط هستند، پالایش متقاضیان در این طرح در حال انجام است.

شهرستان بن پیشانی خشکسالی در چهارمحال و بختیاری است

احمدرضا محمدی- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال‌جاری هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار در حوزه آب و فاضلاب به شهرستان بن اختصاص پیدا کرده است که از این میزان پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به پروژه فاضلاب این شهرستان اختصاص دارد.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان بن پیشانی خشکسالی در چهارمحال و بختیاری است، عنوان کرد: در دشت بن به‌علت خشسالی امکان حفر چاه جدید وجود ندارد و مشکل تامین اب در این شهرستان بسیار جدی است.

محمدی با بیان اینکه به‌علت موقعیت جغرافیایی شهرستان بن تنها منبع آب در دسترس رودخانه زاینده‌رود است، خاطرنشان کرد: نیاز ابی این شهرستان در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰ لیتر در ثانیه است که باتوجه منابع آبی تنها امکان تامین ۳۵ لیتر وجود دارد، با اجرای پروژه آبرسانی بن- بروجن مشکل آب این شهرستان حل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری ادامه داد: حفر چاه و اجاره چاه آب از کشاورزان از جمله اقدامات برای تامین آب در شهرستان بن است، پروژه‌های پیش‌بینی شده برای تامین آب در روستاهای این شهرستان تا خرداد به اتمام می‌رسد.

وی در خصوص پروژه فاضلاب شهرستان بن، توضیح داد: این پروژه در سال ۸۶ آغاز شده است، گفت: حدود ۲۴۶ انشعاب فاضلاب تاکنون فروخته شده، اتمام این پروژه شبکه فاضلاب نیازمند ۵۰ میلیارد تومان و پروژه تصفیه‌خانه نیز نیازمند ۳۰ میلیارد تومان است.

محمدی بیان کرد: پیمانکار پروژه تصفیه‌خانه شهرستان بن تغییر پیدا کرد، اما کمبود اعتبار زنگ خطر جدی برای توقف و کند شدن این پروژه محسوب می‌شود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.