| کد خبر: 231747 |

تغییر محل احداث ایستگاه راه آهن شهرکرد

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در حاشیه جلسه مکان یابی ایستگاه راه آهن، از جانمایی جدید ایستگاه شهرکرد در کیلومتر ۸۹ پروژه راه آهن مبارکه- سفید دشت- شهرکرد خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در حاشیه جلسه مکان یابی ایستگاه راه آهن، از جانمایی جدید ایستگاه شهرکرد در کیلومتر ۸۹ پروژه راه آهن مبارکه- سفید دشت- شهرکرد خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در خصوص تملک اراضی و آزادسازی جایگاه ایستگاه راه آهن استان در محل میدان قمر بنی هاشم (ع)، گفت: بر اساس هماهنگی به وجود آمده میان مدیران استان با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیر کل دفتر فنی و نظارت تأسیسات زیربنایی، دبیر کارگروه مکان یابی ایستگاه های راه آهن کشور و مجری طرح، مکان جدید احداث ایستگاه پایانی راه آهن مبارکه-سفید دشت-شهرکرد در محل کیلومتر ۸۹ پروژه و در حوالی  دانشگاه علوم پزشکی استان پیشنهاد شد.

وی دولتی بودن اراضی و اجرای مقرون به صرفه طرح و همچنین دسترسی مناسب این مکان به جاده‌های اصلی مرکز استان، همچون کمربندی شمالی و اتصال به کمربندی جنوبی شهرکرد در آینده را از مزایای جانمایی این ایستگاه برشمرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همچنین به طرح جامع شهر شهرکرد اشاره کرد و افزود: طرح جامع تجدید نظر شهرکرد، در دست تهیه و بررسی است؛ و در این صورت امکان جانمایی کاربری های متناسب با ایستگاه جدید پیشنهادی راه آهن همچون ترمینال، پارکینگ و غیره در محدوده مکان مورد نظر وجود دارد.

مقصودی راه آهن مبارکه-سفید دشت-شهرکرد را از مهم ترین طرح های در حال احداث استان خواند و ادامه داد: این طرح در چهار قطعه در حال اجراست و طی سال های پایانی دولت با پیشرفت کم نظیری مواجه بوده است. وی به عزم دولت و مدیران استان برای تکمیل این زیرساخت مهم توسعه استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته سه هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح، تخصیص یافت. ایشان تکمیل زیرسازی طرح راه آهن استان را نیازمند ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دانست و افزود: در صورت تخصیص اعتبار، زیرسازی این پروژه در امسال تکمیل و عملیات ریل گذاری آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تکمیل و بهره برداری از پروژه اتصال مرکز استان به راه آهن سراسری، نیازمند ده هزار میلیارد ریال اعتبار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.