| کد خبر: 228189 |

طول بزرگراه های چهارمحال و بختیاری به ۳۴۰ کیلومتر می رسد

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: با بهره برداری از پروژه های بزرگراهی در دست احداث، در سال آینده طول بزرگراه ها در این استان به عدد ۳۴۰ کیلومتر می رسد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: با بهره برداری از پروژه های بزرگراهی در دست احداث، در سال آینده طول بزرگراه ها در این استان به عدد ۳۴۰ کیلومتر می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی در بازدید از پروژه های راه استان ضمن اعلام این مطلب، اظهار داشت: پروژه های قطعات باقی مانده شهرکرد ـ بروجن ـ لردگان، قطعه اول شهرکرد ـ شلمزار و دو کنارگذر شمالی در شهرهای شهرکرد و بروجن پروژه هایی هستند که با تکمیل آن ها ۶۰ کیلومتر به طول بزرگراه ها در استان افزوده می شود و تأثیر بسزایی در ارتقای ایمنی و کاهش مخاطرات جاده ای و تصادفات و تلفات در استان خواهند داشت.

وی دو کنارگذر شمالی شهرکرد و بروجن را بسیار مهم و تأثیرگذار خواند و ادامه داد: تکمیل و بهره برداری این دو پروژه و حذف ترافیک عبوری از این دو شهر، حفظ زیرساخت های شهری، هدایت ترافیکی ورودی استان از اصفهان به سمت محورهای لردگان، سامان و بن و افزایش ایمنی، کاهش زمان سفر و کاهش مصرف سوخت را در پی خواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری به پروژه حیاتی شهرکرد ـ بروجن ـ لردگان نیز اشاره کرد و گفت: در قطعه باقی مانده محور بروجن ـ شهرکرد از کیلومتر ۴.۲۰۰ تا ۱۱.۳۰۰، کلیه عملیات پل سازی شامل ۳۲ دستگاه، زیرسازی و روسازی جاده به اتمام رسیده است و با تکمیل پل دهانه ۴ متری در حال احداث در کیلومتر ۸.۵۰۰ تقاطع با خط لوله گاز برای تعمیرات احتمالی آینده  لوله گاز عبوری، عملیات آسفالت پروژه نیز آغاز خواهد شد.

 مقصودی قطعه باقیمانده محور بروجن ـ لردگان از سه راهی امام قیس تا پلیس راه گوشکی به طول ۳۶ کیلومتر را در حال اجرای عملیات خواند و افزود: قسمت عمده محور شامل احداث باند دوم و اصلاح باند قدیم به اتمام رسیده و در بخش هایی زیر بار ترافیک رفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در ۳۰ کیلومتر ابتدایی، احداث دو زیرگذر امام قیس و گدارکبک که جزء نقاط حادثه خیز نیز محسوب می شوند، در حال اجراست و ۲۰ کیلومتر از محور ۴ خطه کامل شده و در مابقی مسیر نیز، باند رفت پایان یافته است، همچنین حفاری تونل اول گردنه کره بس به ۱۰۱۰ متر رسیده است و ۱۰۰ متر پایانی نیز تا اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام خواهد رسید و این قطعه از کیلومتر ۹ تا ۳۸ محور، تا قبل از تونل، خردادماه آینده آماده بهره برداری خواهد بود.

حسینعلی مقصودی قطعه آخر به طول ۶ کیلومتر را نیز بسیار فعال ارزیابی کرد و افزود: این قطعه شامل ۴.۵ کیلومتر جاده، ۱.۵ کیلومتر تونل و ۹ دستگاه ابنیه فنی با قراردادی دوساله در حال اجراست و با تکمیل آن بیش از ۱۰ مورد پیچ خطرناک و حادثه خیز حذف و ایمنی سفر و کاهش مصرف سوخت را به دنبال خواهد داشت.

وی شهرکرد ـ شلمزار در قطعه اول را نیز از پروژه های فعال استان خواند و گفت: در امسال قطعه اول این محور از سه راهی خوزستان در  شهرکرد تا سه راهی شمس آباد آغاز و با پیشرفت قابل توجهی در حال اجراست و در سال آینده این پروژه نیز آماده بهره برداری خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی باند دوم سه راهی گندمان ـ بلداجی و گوشکی ـ فلارد(پل قرح) را از دیگر پروژه های راه در استان دانست که در حال اجرا هستند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.