| کد خبر: 238521 |

◄ دانستنی هایی در مورد مترو آتن

در طول احداث تونل مترو، آثار قدیمی بسیاری کشف شد و نمایشگاه‌ های مختلفی از آثار هنری قدیمی کشف شده را می‌ توان در ایستگاه‌ های مختلف مترو مشاهده می شود.

تین نیوز

در طول احداث تونل مترو، آثار قدیمی بسیاری کشف شد و نمایشگاه‌ های مختلفی از آثار هنری قدیمی کشف شده را می‌ توان در ایستگاه‌ های مختلف مترو مشاهده می شود.

به گزارش تین نیوز،  مترو آتن دارای چند خط است که خط یک (آبی): ۳۵ کیلومتر طول و ۲۴ ایستگاه دارد و طولانی‌ ترین خط مترو آتن محسوب می شود.

خط ۲ (قرمز): احداث خط قرمز با ۱۱.۶ کیلومتر طول و ۱۴ ایستگاه در اوایل دهه ۱۹۹۰ آغاز و در ۲۸ ژانویه ۲۰۰۰ اولین بخش آن افتتاح شد.

خط ۳ (سبز): این خط 25.6 کیلومتر طول دارد و به سمت حومه غربی و فرودگاه بین‌ المللی آتن گسترش یافته‌ است.

 خط 4 (آبی): خطی U شکل است که 2 خط قبلی را به هم وصل خواهد کرد.

به نوشته همشهری آنلاین، در طول احداث تونل مترو، آثار قدیمی بسیاری کشف شد. گروه باستان‌ شناسان قبل و همزمان با مهندسان مترو کار کردند تا مانع از آسیب رسیدن به آثار تاریخی شوند. آنها از آثار موجود در خیابان‌ های قدیمی، خانه‌ ها، گورستان‌ ها، پناهگاه‌ ها، مراکز فروش، گودال‌های ریخته‌ گری، کوره‌ ها، آبروها، چاه‌ ها، آب‌انبارها و تونل‌های آب و فاضلاب محافظت و آن‌ها را ضبط می‌ کردند.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه‌ های مختلفی از آثار هنری قدیمی کشف شده را می‌ توان در ایستگاه‌ های مختلف مترو مشاهده کرد. در واقع ساخت مترو فرصتی بود تا ذخایر قدیمی و تحقیقات وارد مرحله جدیدی شود.

تصویر زیر که در شبکه های اجتماعی منتشر شده مربوط به عبور قطار متروی خط سبز آتن از کنار کاخ آتالوس در آتن است. بنایی تاریخی که توسط پادشاه دوم یونان در آتن ساخته شده است.

این بنای تاریخی در اواسط قرن نوزدهم پس از مرمت به عنوان کالج مطالعات کلاسیک مورد استفاده قرار می گرفت و در حال حاضر موزه آثار باستانی شهر آتن است.

WhatsApp Image 2021-12-22 at 12.07.55
عبور مترو آتن از کنار کاخ آتالوس

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.