| کد خبر: 23830 |

برنامه گمرک برای تسهیل تجارت و رونق کسب و کار در مرز شلمچه

تین نیوز |  عارف باوی مدیر كل گمرك خرمشهر از برنامه گمرك برای تسهیل تجارت و رونق كسب و كار در مرز شلمچه خبر داد و گفت: ارایه تسهیلات گمركی در این مرز موجب افزایش 67 درصدی ارزش كالاهای صادراتی از گمرك شلمچه شده است.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی گمرك خرمشهر، باوی با اعلام این مطلب افزود: ارایه خدمات به صادركنندگان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تمام روزهای هفته، حتی روزهای تعطیل و تسریع در انجام تشریفات گمركی صادركنندگان بدون معطلی در گمرك از جمله این برنامه ها است.

به گفته وی در 6 ماه نخست سال جاری، بیش از 523 میلیون دلار كالا به وزن یك و نیم میلیون تن از گمرك شلمچه به كشور عراق صادر شد.
عارف باوی اظهار داشت:  صادرات این مقدار كالا نسبت به مدت مشابه پارسال ، از نظر وزن 136 درصد و از نظر ارزش دلاری نیز 67 درصد افزایش نشان می دهد.

وی عمده كالاهای صادراتی از مرز زمینی شلمچه را تره بار، سیمان و مصالح ساختمانی عنوان كرد و افزود:
در راستای بسته سیاستی اقتصاد مقاومتی در گمرك و با هدف رونق تجارت خارجی و به رغم تحولات اخیر در كشور همسایه عراق ، ارایه خدمات به صادر كنندگان و زوار عتبات عالیات در دو نوبت صبح و بعدازظهر تمام روزهای هفته حتی روزهای تعطیل در مرز بین المللی شلمچه انجام می شود.
 
مدیر كل گمرك خرمشهر ضمن اشاره به منطقه شلمچه به عنوان یكی از مهمترین گلوگاه‌های حمل و نقل ریلی و جاده ای كشور اضافه كرد:  طی این مدت 69 هزار و 641 دستگاه كامیون كالای صادراتی از طریق حمل و نقل جاده ای و 728 واگن بار از طریق حمل و نقل ریلی ، عملیات انتقال كالاهای صادراتی به مقصد استان بصره عراق را بر عهده داشتند.

عارف باوی تعداد مسافران ورودی و خروجی در مرز شلمچه را طی 6 ماه نخست امسال ، بیش از نیم میلیون نفر عنوان كرد كه از این تعداد 235 هزار و 126 نفر را مسافران خروجی و 269 هزار و 245 نفر را مسافران ورودی تشكیل می دهند.
 
گمرك شلمچه از مرداد 1382 ، با سرنگونی رژیم بعثی عراق فعالیت خود را رسما آغاز نمود و در حال حاضر با در اختیار داشتن 52 پرسنل ، فعالیت چشمگیری را در حوزه صادرات و مسافری از خود نشان داده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.