احداث ۴۹ کیلومتر و بهرهبرداری حدود ۹۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی
وزارت راهوشهرسازی در گزارشی مهمترین فعالیتهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل در بخش احداث و توسعه زیربناهای راهها در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم ارائه کرد.
وزارت راهوشهرسازی در گزارشی مهمترین فعالیتهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل در بخش احداث و توسعه زیربناهای راهها در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم ارائه کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راهوشهرسازی، در گزارشی وزارت راه و شهرسازی به ارائه دستاوردهای خود در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم در حوزههای مختلف پرداخته است. یکی از اقدامات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل در بخش جادهای مربوط به معاونت ساخت و توسعه راهها میشود.
بر اساس این گزارش، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، احداث و بهسازی ۶۸۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی را برای سال ۱۴۰۰ هدفگذاری کرده است. بر این مبنا شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل جادهای، از ابتدای سال تاکنون موفق به احداث ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی و همچنین بهرهبرداری از ۳۷۱ کیلومتر از این راهها شده است. احداث ۴۹ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی و همچنین بهرهبرداری از ۸۹.۵ کیلومتر از این راهها، عملکردی است که این شرکت در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم داشته است.
طبق این گزارش، از ۴۹ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی احداث شده در سه ماه نخست روی کار آمدن دولت سیزدهم، ۵ کیلومتر بزرگراه بهشهر-گرگان-آزاد شهر-بجنورد-شیروان-قوچان، ۳ کیلومتر باند دوم داران-درود، ۷ کیلومتر بزرگراه برازجان-کنارتخته-قائمیه-بابا میدان و شیراز-دشت ارژن-قائمیه، ۲ کیلومتر بزرگراه تفت-ابرکوه-سورمق، ۳ کیلومتر راه اصلی خوی-قطور-رازی احداث شدهاند.
همچنین ۳ کیلومتر راه اصلی نمین - آستارا - رضوان شهر- شفت - سراوان، امامزاده هاشم - قزوین و رشت کلاشم پایین-مرجقل - فومن - خمام -زیابر و اردبیل - سرچم و صومعه سرا- پونل، ۷ کیلومتر راه اصلی اهواز - رامهرمز- بهبهان، ماهشهر- هندیجان - دیلم، دارخوین - شادگان - خوردورق و واریانت تنگ فنی، یک کیلومتر راه اصلی ایذه -باغملک -هفتگل -نمره یک -قبر سید ، رامهرمز -نمره یک، کنار گذرهای شوشتر و دزفول و محورکارون ۳ - دشت ایذه، ۸ کیلومتر راه اصلی بستان آباد- تبریز- مرند - سه راهی ایواوغلی، میاندوآب - آذرشهر ، اردبیل - سراب - بستان آباد و احداث کمربندی میاندوآب و کمربندی بناب، ۴ کیلومتر راه اصلی فیض آباد-بجستان-فردوس-دیهوک، گناباد- فردوس و تربت حیدریه-بیرجند، ۴ کیلومتر راه اصلی هراز و ۲ کیلومتر راه اصلی نقده - پیرانشهر- تمرچین بهسازی شده است.
بر اساس این گزارش، ۸۹.۵ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی بهرهبرداری شده است. بهرهبرداری از ۳ کیلومتر بزرگراه بهشهر-گرگان-آزاد شهر-بجنورد-شیروان-قوچان، ۱۲ کیلومتر باند دوم کبودرآهنگ - قیدار- سلطانیه، ۴ کیلومتر بزرگراه اهر-تبریز - بیله سوار، ۵ کیلومتر بزرگراه زاهدان- زابل و بزرگراه زابل - دوست محمد، ۲.۵ کیلومتر راه اصلی ساوه -سلفچگان، ساوه- قم وقم -گرمسار و اتصال به کمربندی امام علی (با حجم ۸۰۰ متر) و ایجاد تقاطع غیرهمسطح در محل آزادراه قم - کاشان از جمله پروژههایی هستند که به بهرهبرداری رسیدهاند.
از دیگر پروژههای بهرهبرداری شده در این مدت، ۳ کیلومتر راه اصلی نازلو-سرو ، ۶.۵ کیلومتر راه اصلی اهواز - رامهرمز- بهبهان ، ماهشهر- هندیجان - دیلم ، دارخوین - شادگان - خوردورق و واریانت تنگ فنی ، یک کیلومتر راه اصلی ایذه - باغملک -هفتگل -نمره یک -قبر سید، رامهرمز -نمره یک ،کنار گذرهای شوشتر ودزفول و محورکارون ۳ - دشت ایذه ، ۶ کیلومتر راه اصلی زنجان - تکاب و زنجان - بیجار ، ۴.۵ کیلومتر راه اصلی سقز -مریوان، سردشت-پیرانشهر و سقز-بانه-سردشت ، ۱۰ کیلومتر راه اصلی سمنان- فیروزکوه، یک کیلومتر راه اصلی میاندوآب- شاهین دژ- تکاب، دو کیلومتر راه اصلی هراز، ۲۴.۵ کیلومتر کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور و ۴.۵ کیلومتر چهارخطه کردن راه بجنورد - اسفراین - سبزوار – بردسکن هستند.
عملکرد (از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان آبان ۱۴۰۰)
ردیف |
عنوان طرح |
جمع کل (کیلومتر) |
طول احداث |
طول بهرهبرداری |
۱ |
احداث بزرگراه بهشهر-گرگان-آزاد شهر-بجنورد-شیروان-قوچان |
۸ |
۵ |
۳ |
۲ |
احداث باند دوم داران-درود |
۳ |
۳ |
۰ |
۳ |
احداث باند دوم کبودرآهنگ - قیدار- سلطانیه |
۱۲ |
|
۱۲ |
۴ |
احداث بزرگراه اهر-تبریز - بیله سوار |
۴ |
|
۴ |
۵ |
احداث بزرگراه برازجان - کنارتخته- قائمیه- بابا میدان و شیراز - دشت ارژن- قائمیه |
۷ |
۷ |
|
۶ |
احداث بزرگراه تفت - ابرکوه - سورمق |
۲ |
۲ |
۰ |
۷ |
احداث بزرگراه زاهدان- زابل و بزرگراه زابل - دوست محمد |
۵ |
|
۵ |
۸ |
بهسازی راه اصلی نمین - آستارا - رضوان شهر- شفت - سراوان ، امامزاده هاشم - قزوین و رشت کلاشم پایین-مرجقل - فومن - خمام -زیابر و اردبیل - سرچم و صومعه سرا- پونل |
۳ |
۳ |
|
۹ |
احداث و بهسازی راه اصلی ساوه -سلفچگان ، ساوه- قم وقم -گرمسار و اتصال به کمربندی امام علی (با حجم ۸۰۰ متر) و ایجاد تقاطع غیرهمسطح در محل آزادراه قم - کاشان |
۲.۵ |
|
۲.۵ |
۱۰ |
احداث راه اصلی نازلو-سرو |
۳ |
|
۳ |
۱۱ |
بهسازی راه اصلی اهواز - رامهرمز- بهبهان ، ماهشهر- هندیجان - دیلم ، دارخوین - شادگان - خوردورق و واریانت تنگ فنی |
۱۳.۵ |
۷ |
۶.۵ |
۱۲ |
بهسازی راه اصلی ایذه - باغملک -هفتگل -نمره یک -قبر سید ، رامهرمز -نمره یک ،کنار گذرهای شوشتر ودزفول و محورکارون ۳ - دشت ایذه |
۲ |
۱ |
۱ |
۱۳ |
بهسازی راه اصلی بستان آباد- تبریز- مرند - سه راهی ایواوغلی ، میاندوآب - آذرشهر ، اردبیل - سراب - بستان آباد و احداث کمربندی میاندوآب و کمربندی بناب |
۸ |
۸ |
|
۱۴ |
بهسازی راه اصلی زنجان - تکاب و زنجان - بیجار |
۶ |
|
۶ |
۱۵ |
بهسازی راه اصلی سقز -مریوان، سردشت-پیرانشهر و سقز-بانه-سردشت |
۴.۵ |
|
۴.۵ |
۱۶ |
بهسازی راه اصلی سمنان- فیروزکوه |
۱۰ |
|
۱۰ |
۱۷ |
بهسازی راه اصلی فیض آبادـ بجستان ـ فردوس ـ دیهوک، گناباد ـ فردوس و تربت حیدریه - بیرجند |
۴ |
۴ |
|
۱۸ |
بهسازی راه اصلی میاندوآب- شاهین دژ- تکاب |
۱ |
|
۱ |
۱۹ |
بهسازی راه اصلی هراز |
۶ |
۴ |
۲ |
۲۰ |
احداث کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور |
۲۴.۵ |
|
۲۴.۵ |
۲۱ |
احداث راه اصلی خوی - قطور- رازی |
۳ |
۳ |
|
۲۲ |
بهسازی راه اصلی نقده - پیرانشهر- تمرچین |
۲ |
۲ |
|
۲۳ |
چهارخطه نمودن راه بجنورد - اسفراین - سبزوار - بردسکن |
۴.۵ |
|
۴.۵ |
جمع کل |
۱۳۸.۵ |
۴۹ |
۸۹.۵ |
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.