| کد خبر: 237905 |

◄ روش‌ های استعلام نمره منفی گواهینامه

نمره منفی گواهینامه، یکی از انواع مختلف جرایم رانندگانی است که قوانین راهنمایی و رانندگی را نقض می‌کنند.

تین نیوز

نمره منفی گواهینامه، یکی از انواع مختلف جرایم رانندگانی است که قوانین راهنمایی و رانندگی را نقض می‌کنند.

به گزارش تین نیوز، آن چنان که در مجله بیمه آمده است؛ این جریمه در قالب یک امتیاز منفی در سیستم راهنمایی و رانندگی برای گواهینامه افراد ثبت می‌شود.

جریمه نمره منفی برای سختگیری و تنبیه رانندگانی مفید است که جریمه نقدی ماشین برایشان اهمیتی ندارد زیرا هر سطح از امتیاز منفی با سطح مشخصی از پیامدها همراه است. این نوع جریمه مختص وسیله نقلیه نیست بلکه به نوعی مختص خود فرد راننده عنوان می‌ شود. هدف از این جریمه، افزایش احتمال رعایت قانون توسط رانندگان است.

بر این اساس، سبقت و سرعت غیر مجاز، عدم توجه به رانندگی، صحبت کردن با تلفن همراه حین رانندگی و کنترل نکردن مناسب وسیله نقلیه به دلیل خواب آلودگی نه تنها اعمال جریمه دارد بلکه نمره منفی نیز برای رانندگان لحاظ می شود.

اما مدارک لازم برای استعلام نمره منفی گواهینامه چیست؟

به نوشته انتخاب، به منظور انجام روند استعلام نمره منفی گواهینامه، لازم است هر فرد شماره گواهینامه را که روی کارت گواهینامه درج شده است در اختیار داشته باشد. سپس برای استعلام نمره منفی گواهینامه با اینترنت و استعلام نمره منفی گواهینامه، به سایت estelam.rahvar120.ir مراجعه کرده و از این طریق از آخرین نمره منفی گواهینامه خود اطلاع پیدا کنید.

البته استعلام نمره منفی گواهینامه از طریق پیامک نیز امکان پذیر است. برای آگاهی و استعلام پیامکی نمره منفی می توان شماره گواهینامه را به شماره پیامک 1101202020 ارسال کرد.

روش دیگر اخذ خلافی خودرو از طریق تلفن ثابت است. در واقع جدا از راه اینترنتی و پیامکی، هر فرد می تواند با گرفتن شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸  از میزان جرائم و تخلفات وسیله نقلیه خود مطلع شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ق ر 0 0

    تمام این قوانین بخاطر اینکه بیمه‌ها سود بیشتری کنند اگر نه یک تصادف جزی چرا باید نمره منفی داشته باشد در ضمن اگر پلیس راهور راست میگه چرا نمیتواند با موتور سوران متخلف در تهران که حدود ۸۰ درصد هستند برخورد کنید