| کد خبر: 237464 |

راهکارهای پلیس راهور برای حل معضل ترافیک تهران

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ راهکارهای این پلیس برای حل معضل ترافیک تهران را تشریح کرد.

تین نیوز

سردار محمد حسین حمیدی درباره راهکارهای پیشنهادی پلیس راهور تهران برای حل معضل ترافیک تهران، گفت: ابتدایی‌ترین بخش در این رابطه توسعه حمل و نقل عمومی است، در گذشته خطوط ویژه و BRT راه‌اندازی شد و شاهد افزایش ناوگان اتوبوسرانی بودیم، اکنون مسافربرهای انبوه‌بَر که عمومی هستند می‌توانند درباره جابه‌جایی مسافر و عدم استفاده مردم از خودروی شخصی کمک‌کننده باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، وی افزود: درباره پیشنهادی به جمع‌بندی رسیدیم که شهرداری تهران نیز آن را دستور کار قرار داده و آن استفاده از LRT (قطار سبک شهری) است؛ LRT اکنون در کشورهای دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و چند برابر اتوبوسهای فعلی مسافر جابه‌جا می‌کند و هوا را نیز آلوده نمی‌کند.

حمیدی، از تردد کامیونهای باری در هسته مرکزی شهر تهران، به عنوان یکی از معضلات شهر نام برد و گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد بار کل کشور، در شهر تهران توزیع و سپس به دیگر نقاط کشور پخش می‌شود،‌ اساساً این فرمول اشتباه است، این کامیونها نباید اصلاً وارد شهر شوند و فضای تمام باربری‌ها می‌تواند تحت عنوان بوستان و پارک در اختیار مردم قرار گیرند.

این مقام انتظامی، احداث مجمتع‌های تجاری، اداری و مسکونی در بافت کم‌ظرفیت ترافیکی را یکی از ضعفهایی دانست که در شهرهای بزرگ و مخصوصاً در تهران وجود دارد و بیان کرد: بدون ملاحظات ترافیکی در برخی از مقاطع، مراکز تجاری و مسکونی زیادی را ساختیم که بار ترافیکی زیادی را به آن مناطق تحمیل کرده است.

حمیدی با بیان اینکه نمایشگاه‌های پرمخاطب زیادی در شهر تهران وجود دارد، گفت: به طور مثال هفته گذشته در اوج شلوغی‌ها، نمایشگاه لوازم خانگی بدون مجوز پلیس و شهرداری و هماهنگی با آنها، در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد؛ لوازم خانگی نیز پرمخاطب است و مراجعه‌کننده زیادی دارد لذا با برگزاری این نمایشگاه هسته مرکزی شمال تهران بهم ریخت، ما نیز به آنها اولتیماتوم دادیم، ابلاغ کردیم، جلوی فعالیت آنها را گرفتیم تا بیایند و مشکلاتشان را حل کنند.

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به آلایندگی‌های ایجاد شده توسط موتورسیکلت، تصریح کرد: هر دستگاه موتورسیکلت، سه برابر یک خودروی سواری ایجاد آلودگی می‌کند، اکنون شاهد بی‌انضباطی موتورسیکلتها در سطح شهر و حوادث آنها هستیم.

وی متذکر شد: دستورالعمل جامعی را باید بخشهای مختلف درباره موتورسیکلتها انجام دهند، باید شماره‌گذاری و تولید موتورسیکلت برقی را در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم موتورسیکلتهای موجود را از چرخه خارج کنیم، چرخه باید به سمت وسیله‌نقلیه پاک برود، موتورسیکلت برقی قدرت مانور کمتری دارد، جایی برای باربری ندارد و هوا را آلوده نمی‌کند.

این مقام انتظامی یادآور شد: یکنواختی ساعت کار ادارات و مراکز آموزشی باید تغییر پیدا کند، در گذشته نیز در شورای ترافیک و استانداری تصمیمات مقطعی در این رابطه گرفته شده اما به دلیل عادت ما به این شیوه سنتی، زندگی و کار، همه با هم به سر کار می‌رویم و با هم برمی‌گردیم لذا یکی از تصمیمات مدیریتی که باید در سطح کلان گرفته شود و تأثیر بسیار جدی بر ترددها و سفرها دارد، تغییر زمان آغاز و پایان کار مراکز مختلف است.

حمیدی با تأکید بر اینکه دولت الکترونیک می‌تواند به کاهش سفرهای زائد کمک کند، گفت: درست است که از دیرباز درباره دولت الکترونیک سخن به میان آمده اما در عمل اتفاق خاصی روی نداده است.

رئیس پلیس راهور تهران ابراز امیدواری کرد که با تلنگر مقام معظم رهبری، سازمانهای دخیل درباره ترافیک وارد میدان شوند چراکه در این حوزه، کار زیادی وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.