| کد خبر: 236637 |

◄ ثبت روزانه ٢٠ میلیون سفر درون شهری در تهران

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این همایش گفت: طبق آمار سال ٩٩ روزانه ٢٠ میلیون سفر درون شهری در پایتخت انجام می‌شود.

تین نیوز

سرهنگ محمد رازقی افزود: در ۶ ماهه نخست امسال روزانه هزار و ٧٠٠ تصادف در شهر تهران رخ داده که اگر میانگین بگیریم هر ۵۴ ثانیه یک تصادف داشتیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: جمعیت ثابت تهران روزانه ٩ میلیون نفر است و بیش از چهار میلیون موتورسیکلت و بیش از چهار میلیون خودرو با پلاک شهر تهران در پایتخت تردد دارند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در ۶ ماهه ابتدای امسال آمار ۵٨٣ فوتی و ٨٩٨ جرحی بر اثر تصادفات رانندگی در تهران ثبت شد.

رازقی افزود: آمار تصادفات در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حوزه خودرو یک مورد و عابرپیاده ٢ مورد افزایش داشت اما در حوزه موتورسیکلت نسبت به سال گذشته چهار مورد کاهش یافت.

وی ادامه داد: از علل مهم تصادفات عابران پیاده می‌توان به تاریکی محلات، عبور از عرض بزرگراه‌ها و سرعت بالا در معابر اشاره کرد راهکار برای کاهش این آمار ایمن‌سازی گذرگاه عابر پیاده است.

رازقی افزود: گاردریل‌های ناایمن، اشکالات هندسی در برخی مناطق تهران، نیمه‌کاره رها شدن برخی از پروژه‌های عمرانی علل تصادفات در پایتخت هستند.

وی گفت: راهکارهای کاهش تصادفات در پایتخت پیگیری اقدامات کم هزینه و زودبازده و پیگیری باز طراحی معابر می تواند راهبرد ما باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.