| کد خبر: 237279 |

پیش از برگزاری نشست شورای حکام رخ داد

گزارش مدیرکل آژانس درباره ایران منتشر شد

گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره راستی آزمایی اجرای برجام دقایقی پیش منتشر شد و در اختیار کشور‌های عضو آژانس قرار گرفت.

تین نیوز

براساس روال کار آژانس، گزارش مدیرکل آژانس یک هفته تا ۱۰ روز پیش از برگزاری نشست فصلی شورای حکام آماده می‌شود و برای مطالعه در اختیار کشور‌های عضو قرار می‌گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، آژانس از زمان اجرای برجام به طور مرتب هر سه ماه یک بار از روند اجرای برجام و تعهدات مرتبط با فعالیت‌ها و تاسیسات هسته‌ای ایران، گزارشی ارایه می‌کند.

نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است روز چهارشنبه هفته آینده به مدت سه روز در وین برگزار شود.

کشور‌های عضو آژانس از هرگونه اظهارنظر عجولانه یا هدف گیری سیاسی پرهیز کنند

در این زمینه محمدرضا غایبی سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در وین پس از انتشار گزارش جدید مدیرکل آژانس درباره ایران گفت: با وجود اختلاف نظر‌های فنی ما با آژانس، تعاملات در این زمینه میان دو طرف با هدف حل و فصل نهایی موضوعات فیمابین همچنان ادامه دارد و کشور‌های عضو آژانس باید از هرگونه اظهار نظر عجولانه یا با اهداف سیاسی در این زمینه پرهیز کنند.

وی افزود: در گزارش جدید فصلی آژانس در مورد اجرای برجام اعلام شده آژانس به فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارتی خود درخصوص تعهدات مرتبط ایران ادامه داده است.

وی افزود در گزارش آژانس به موارد زیر اشاره شده است ...

۱. ملاقات مدیرکل با معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در ۱۲ سپتامبر سال جاری و بیانیه مشترک پس از این ملاقات و همکاری ایران با آژانس برای انجام برخی سرویس‌های فنی در مکان‌های مورد توافق و یک مورد اختلاف نظر در مورد یک مکان به دلیل آنکه ایران اعلام کرده "در حال انجام تحقیقات قضایی و امنیتی در مورد انجام عملیات تروریستی در این مکان است و تا پایان یافتن این روند دسترسی آژانس به این مکان را فراتر از تعهدات حقوقی میداند، و اینکه ایران از "آژانس درخواست نموده تا در انجام این تحقیقات به ایران کمک کند.

۲. طبق گزارش آژانس، فعالیت‌های غنی سازی در نطنز و فردو، از جمله با نصب آبشار‌ها و ماشین‌های جدید سانتریفیوژ و غنی سازی تا ۶۰ درصد و فراتر از ۶۷/۳ درصد مقرر در برجام، همچنان با اطلاع آژانس ادامه دارد.

۳. گزارش آژانس، میزان ذخایر اورانیوم غنی شده ایران در درجات مختلف را تا ۶ نوامبر، ۲۴۸۹.۷ کیلوگرم اعلام کرده است.

۴. اشاره شده است که مدیرکل دعوت ایران برای سفر به تهران را پذیرفته است تا دیدار‌های سطح بالایی با مقامات دولت ایران برای بحث در مورد موضوعات مورد علاقه طرفین بر اساس بیانیه مشترک ۱۲ سپتامبر داشته باشد.

سرپرست نمایندگی اظهار داشت با وجود تفاوت نظر‌های فنی ما با آژانس، تعاملات در این زمینه میان دو طرف با هدف حل و فصل نهایی موضوعات فیمابین همچنان ادامه دارد و کشور‌های عضو آژانس باید از هرگونه اظهارنظر عجولانه یا با اهداف سیاسی در این زمینه پرهیز کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.