| کد خبر: 234312 |

◄ پروازهای فرودگاه بین‌المللی لارستان افزایش یافت

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی لارستان استان فارس گفت: پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه با برقراری پرواز تهران- لار- تهران و دبی – لار- دبی- از طریق هواپیمای ایران ایر،قشم ایر وهمچنین کیش ایر افزایش یافت.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی لارستان استان فارس گفت: پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه با برقراری پرواز تهران- لار- تهران و دبی – لار- دبی- از طریق هواپیمای ایران ایر،قشم ایر وهمچنین کیش ایر افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز، امین الله صولتی اظهار داشت: پروازهای ایران ایر این فرودگاه پس از حدود وقفه ای یک ماهه به دلیل چک دوره ای هواپیما و افزایش و برقراری پروازهای هواپیمایی قشم ایر و کیش ایر به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

وی گفت: هم اینک هفت پرواز به مقصد دبی(امارات) و چهار پرواز به مقصد تهران در طول هفته و همچنین پرواز  به مقصد قطر به طور مقطعی از سوی  هواپیمایی ایران ایر، قشم ایر، کیش ایر و فلای دبی از این فرودگاه انجام می شود.

مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان بیان کرد: پروازهای داخلی و خارجی در این فرودگاه با نهایت دقت و نظارت و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام می شود و با توجه به موج پنجم و فزاینده کرونا برخی پروازها به صورت مقطعی و فوق العاده نیز صورت می گیرد.

مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان ادامه داد: پیش از بروز موج های فزاینده ویروس کرونا در طول هفته ۱۹ پرواز داخلی و خارجی شامل ۱۴ پرواز خارجی به مقاصد دبی، شارجه، قطر، کویت و عمان و همچنین پنج پرواز داخلی به مقصدتهران در این فرودگاه انجام می شد.

وی همچنین با اشاره به وجود برخی زیرساخت ها و ظرفیت های بالای منطقه ای وتاثیر شیوع ویروس کرونا که تا حدودی سبب ایجاد وقفه در پروازهای این فرودگاه شده است، اظهار امیدواری کرد پس از اخذ مجوزهای لازم از کشور کویت پرواز این مسیر نیز ، مجددا برقرار شود.

صولتی گفت:در صورت فروکش کردن و کاهش موج کرونا همچنین شاهد افزایش ایرلاین ها و انجام پروازهای مختلف داخلی و خارجی از این فرودگاه خواهیم بود.

احداث فرودگاه لارستان به سال ۱۳۳۹ و همزمان با وقوع زلزله  ۶.۷ ریشتری در این منطقه باز می گردد و هدف مهم از ساخت این فرودگاه در آن زمان کمک و امداد رسانی به مردم زلزله زده بود.

فرودگاه بین المللی لارستان با پوشش ۸۰ درصد از پروازهای خارجی به مقصد دوبی، کویت، قطر و شارجه و نزدیک به ۲۰ درصد از پروازهای داخلی، یکی از مهمترین فرودگاه های کشور است و با استفاده از سایت رادار RCAG، پوشش راداری، نظارتی و فرکانسی پروازهای منطقه جنوب کشور تا تنگه هرمز را در بر می گیرد.

شهرستان لارستان با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر و در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.