| کد خبر: 233388 |

پارس ایر پرواز تهران - گچساران را برقرار می کند

مدیر فرودگاه یاسوج گفت: برقراری پرواز تهران - گچساران - تهران از پنجم مرداد امسال توسط شرکت هواپیمایی پارس ایر برقرار می شود.

تین نیوز

مدیر فرودگاه یاسوج گفت: برقراری پرواز تهران - گچساران - تهران از پنجم مرداد امسال توسط شرکت هواپیمایی پارس ایر برقرار می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عنایت انصاری فرد روز سه شنبه اظهار داشت: با توجه به اینکه شرکت هواپیمایی ایران ایر پروازهای خود را تا پایان تابستان در فرودگاه گچساران ابطال کرد، با رایزنی های انجام شده با شرکت هواپیمایی پارس ایر و صدور مجوزهای لازم از طرف سازمان هواپیمایی کشوری مشکل کمبود پرواز در این مسیر برطرف شد.

وی افزود: هم اینک شرکت ماهان دو روز در هفته پرواز تهران به گچساران و بالعکس را انجام میدهد و با توجه به نیاز مردم گچساران پروازهای شرکت پارس ایر نیز به زودی به سه پرواز در هفته ارتقا می یابد.

مدیر فرودگاه یاسوج تصریح کرد: آغاز این برنامه ی پروازی پنجم مردادماه ۱۴۰۰ خواهد بود.

به گزارش تین نیوز، فرودگاه گچساران پیش از پیروزی انقلاب با هدف تسهیل امور شرکت نفت احداث شد و تا سال ۱۳۹۲ تنها یک پرواز هفتگی داشت.

طول باند پرواز فرودگاه گچساران در زمان فعالیت دولت دهم افزایش یافت.

بر اساس توافق نامه ۲ وزارت خانه راه و شهرسازی و وزارت نفت، هشت فرودگاه شرکت نفت به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران واگذار شده است.

 واگذاری مالکیت فرودگاه گچساران به حوزه عملیاتی فرودگاه یاسوج با پیگیری های مدیریت این فرودگاه و حمایت های مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و استاندار کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.

فرودگاه گچساران می تواند به فرصتی برای بهره مندی جمعیت ۴۰۰هزار نفری شهرهای جنوبی کهگیلویه و بویراحمد از جمله دهدشت، چرام، بهمئی، لنده و باشت برای سفرهای هوایی تبدیل شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران دارای ۲ فرودگاه در شهرهای یاسوج و دوگنبدان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.