| کد خبر: 232942 |

حادثه سقوط هواپیمای فیلیپین ۵۰ کشته و ۴۹ زخمی به جا گذاشت

مقامات فیلیپینی روز دوشنبه اعلام کردند با پیدا شدن جسد ۵ نفر دیگر از حادثه سقوط هواپیما در جنوب این کشور شمار کشته شدگان این حادثه به ۵۰ نفر رسید و ۴۹ تن دیگر هم زخمی شدند.

تین نیوز

مقامات فیلیپینی روز دوشنبه اعلام کردند با پیدا شدن جسد ۵ نفر دیگر از حادثه سقوط هواپیما در جنوب این کشور شمار کشته شدگان این حادثه به ۵۰ نفر رسید و ۴۹ تن دیگر هم زخمی شدند.

به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری «آسیا پسیفیک»، مقامات ارتش فیلیپین اعلام کردند هواپیمای «هرکولس C-۱۳۰» با ۹۶ مسافر روز گذشته به هنگام فرود در فرودگاه «جولو» در منطقه "سولو" سقوط کرد.

به گفته شاهدان عینی این هواپیما پس از برخورد شدید با زمین آتش گرفت.

نیروهای پلیس و آتشنشان جان ۴۹ سرباز را که از مسافران این پرواز بودند نجات دادند. از میان ۷ مسافری که از هواپیما بیرون پریده بودند نیز ۳ تن کشته شدند.

بیشتر بخوانید:

سقوط هواپیمای نظامی در فیلیپین با ۸۵ سرنشین

هواپیمای «هرکولس C-۱۳۰» یکی از هواپیماهای مرمت شده توسط نیروی هوایی آمریکا بوده است که امسال به عنوان کمک نظامی به فیلیپین اعطا شده بود.

پیش تر این هواپیما در انتقال ژنرال «رومئو براونر» از فرماندهان ارتش و خانواده اش به شهر جنوبی «کاگایان»، جایی که قرار بود به  عنوان فرمانده نظامی منطقه ای منصوب شود مورد استفاده قرار گرفته بود.  

پرواز برگشت از "کاگایان" به سولو حامل نیروهای نظامی بود که بیشتر آنان از سربازان جدید آموزشی بودند و قرار بود برای نبرد با جنگجویانِ «ابو سیاف» راهی این منطقه جنوب کشور شوند.

هنوز دلیل سقوط این هواپیما مشخص نشده است و پلیس به دنبال جعبه سیاه هواپیماست.

یک مقام نیروی هوایی فیلیپین که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفته است باند پرواز فرودگاه جولو از دیگر فرودگاه های کشور کوتاه تر است و این موضوع خلبانان را با مشکل مواجه می کند.

«رودریگو دوترته» رئیس جمهوری فیلیپین حضور نیروهای نظامی در سولو را از سال ۲۰۱۸ با اعزام صدها نیروی کمکی و هوایی افزایش داده است تا با جنگجویان ابوسیاف مقابله کنند.

شبه نظامیان ابوسیاف از سوی فیلیپین و آمریکا در فهرست گروه های تروریستی قرار دارند.

به گفته «خوزه کوستودیو» مورخ نظامی، پیش از سانحه دیروز، سابقه مرگبارترین سانحه هوایی نظامی این کشور به سقوط هواپیمایی در سال ۱۹۷۱ برمی گردد که منجر به کشته شدن ۴۰ نیروی نظامی این کشور شد.

یک هفته قبل نیز یک بالگرد S-۷۰۱  در نزدیک بندر آزاد «کلارک» پایگاه هواپی سابق آمریکا سقوط کرد و تمامی ۶ سرنشین نظامی آن کشته شده بودند.

دولت فیلیپین سال هاست برای به روز کردن تجهیزات ارتشِ حداقلی خود در تلاش است.

دیروز روزنامه "مانیلا تایمز" این کشور، به نقل از "ژنرال کریلیتو سوبه جانا" فرمانده نیروهای مسلح این کشور اعلام کرده بود که خلبان این هواپیمای نظامی ۴ موتوره از نوع "تورپوپروپ" تلاش کرد بعد از آنکه باند پرواز را ترک کرد در جزیره "جولو" در استان "سولو" در جنوب این کشور فرود آید که موفق به این کار نشد و سقوط کرد.

وی آمار دقیق کشته های این سانحه هوایی را ۱۷ تن اعلام کرده بود  و گفت که نیروهای امداد و نجات موفق شدند ۱۵ سرنشین این هواپیما را در حالی که بعد از سقوط شعله ور شده بود نجات دهند.

با این وجود خبرگزاری رویترز آمار نجات یافتگان را به نقل از این فرمانده ارشد نظامی فیلیپینی ۴۰ نفر اعلام کرده بود.

بر اساس اعلام دیروز نیروهای مسلح فیلیپین، در میان کشته شدگان ۴۲ سرباز و ۳ نفر غیر نظامی بودند. همچنین ۴۹ پرسنل نظامی و ۴ غیر نظامی نیز به علت وجود جراحات به بیمارستان منتقل شده و همچنان ۵ تن از اعضای ارتش مفقود هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.