| کد خبر: 232434 |

◄ هشدار مقام وزارت خارجه در مورد سیاسی کردن سانحه هواپیمای اوکراینی

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه نسبت به هر گونه سیاسی کردن سانحه هواپیمای اوکراینی هشدار داد

تین نیوز

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه نسبت به هر گونه سیاسی کردن سانحه هواپیمای اوکراینی هشدار داد و تصمیم دولت ایران را مبنی بر پرداخت به خانواده‌های جانباختگان مورد تاکید قرار داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه،محسن بهاروند اعلام کرد که چنین اقداماتی با هر بهانه یا توجیهی، نه تنها هیچ کمکی به ارتقای ایمنی هوانوردی نمی‌کند بلکه باعث انحراف از اهداف فنی ایکائو و حمل و نقل هوایی ایمن می‌شود.

 وی با شرکت در نشست ۲۲۳ شورای ایکائو، طی سخنرانی تفصیلی، دیدگاه‌ها و فعالیت‌های ایران را در خصوص سانحه هواپیمای اوکراینی تشریح کرد.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در سخنرانی خود، ضمن ابراز تاسف و تسلیت مجدد به خانواده‌های جانباختگان سانحه، ابعاد حقوقی، قضایی و فنی سانحه را تبیین کرد.

بیشتر بخوانید:

گفتگو با مقامات ایکائو درباره آخرین اقدامات ایران نسبت حادثه هواپیمای اوکراینی

پاسخ مدیرعامل فرودگاه امام به ابهامات درباره هواپیمای اوکراینی

بهاروند با تصریح و تاکید بر توصیه‌های ایران در گزارش نهایی درخصوص هواپیمای اوکراینی و اعلام خرسندی از توجه ایکائو به آنها و تنظیم برنامه‌های کاری برای اجرایی کردن این توصیه‌ها، از هر گونه ابتکار یا برنامه‌ای برای ارتقای ایمنی هوانوردی بین‌المللی استقبال کرد.

وی در پاسخ به اظهارات و مواضع سیاسی و غیرحرفه‌ای وزیر حمل و نقل دولت کانادا در این جلسه، نسبت به هر گونه سیاسی کردن موضوع هشدار داد و اعلام کرد که چنین اقداماتی با هر بهانه یا توجیهی، نه تنها هیچ کمکی به ارتقای ایمنی هوانوردی نمی‌کند بلکه باعث انحراف از اهداف فنی ایکائو و حمل و نقل هوایی ایمن می‌شود.

در ادامه، رئیس شورای ایکائو و هیات‌های شرکت‌کننده از مشارکت هیات ایرانی قدردانی و بر ابعاد فنی و غیرسیاسی بودن موضوع تاکید کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.