| کد خبر: 230110 |

فایل صوتی ظریف در آمریکا جنجال ایجاد کرد

◄ جمهوری‌خواهان: جان کری خیانت کرده باید استعفا بدهد

حواشی انتشار فایل صوتی ظریف، وزیر خارجه ایران نه تنها در داخل همچنان ادامه دارد بلکه پای آن به آمریکا نیز رسیده است و حالا جمهوری خواهان در کنگره ایالات متحده علیه دموکرات ها و به خصوص جان کری موضع گرفته و می گویند که او باید استعفا دهد. ادامه دارد.

تین نیوز

حواشی انتشار فایل صوتی ظریف، وزیر خارجه ایران نه تنها در داخل همچنان ادامه دارد بلکه پای آن به آمریکا نیز رسیده است و حالا جمهوری خواهان در کنگره ایالات متحده علیه دموکرات ها و به خصوص جان کری موضع گرفته و می گویند که او باید استعفا دهد.

جمهوریخواهان بر آن بخش از فایل سه ساعته منتشر شده از وزیر خارجه متمرکز شده اند که ظریف می‌گوید جان کری به او خبر داده اسرائیل ۲۰۰ بار به مواضع ایران در سوریه حمله کرده است.

آنها معقدند جان کری با انتشار این اطلاعات، محرمانه‌های ایالات متحده را فاش و در واقع خیانت کرده است! آنها می‌گویند چرا کری اطلاعات مربوط به متحد آمریکا ( اسرائیل ) را به دشمن مشترک داده است.

از آن سو اما جان کری در واکنش به اتهامات جمهوری خواهان، نقل قول مطرح شده در مصاحبه را از اساس تکذیب کرده است. همچنین سناتورهای دموکرات هم گفته اند اطلاعات حملات هوایی اسرائیل به مواضع ایران در سوریه محرمانه نبوده است.

جنجال ها بالا گرفته و در ادامه واکنش ها دموکرات ها در دفاع از کری و خطاب به جمهوری خواهان گفته اند چطور است که ایران را همیشه دروغگو و غیرقابل اعتماد می‌دانید اما حالا به اظهارات شان استناد می‌کنید!؟

لازم به ذکر است که جان کری، وزیر خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری اوباما، در حال حاضر نماینده ویژه ایالات متحده در امور تغییرات اقلیمی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.