| کد خبر: 230023 |

توضیحات رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی درخصوص چرایی برقراری تورهای ترکیه

◄ مصوبه اشتباه لازم‌الاجرا نمی‌شود!

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی: مگر مسافر می‌تواند در فرودگاه بماند! این مسافر نیازمند هتل و سایر خدمات است و دفاتر مسافرتی ما ملزم هستند به مسافران خدمات ارائه بدهند.

تین نیوز

۱۷ فروردین‌ماه بود که ستاد ملی مقابله با کرونا از محدودیت در ترددهای مسافرتی با کشور ترکیه خبر داد و در همین راستا لغو کلیه تورهای ترکیه به آژانس‌های هواپیمایی ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، اما به تازگی برخی خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها حاکی از آن است که تورهای ترکیه آن هم با تبلیغات خوش آب و رنگ در حال انجام است.

به موجب همین موضوع، چرایی برگزاری تورهای ترکیه را در حالی که ممنوع شده از رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی پیگیری کردیم.

حرمت اله رفیعی در این خصوص به خبرنگار تین نیوز گفت: زمانی که مصوبه دولت مصوبه غلطی است، لازم‌الاجرا نمی‌شود. زمانی که این مصوبه می‌گوید پرواز به ترکیه برقرار است این بدان معناست که مسافر نیاز به بلیت و هتل دارد.

وی در ادامه می‌افزاید: مگر مسافر می‌تواند در فرودگاه بماند! این مسافر نیازمند هتل و سایر خدمات است و دفاتر مسافرتی ما ملزم هستند به مسافران خدمات ارائه بدهند. از سوی دیگر به مراتب مراکز اقامتی و گردشگری نسبت به سایر مکان‌ها به لحاظ کرونا از درجه ایمنی بالاتری برخوردار هستند.

رفیعی ابراز می کند: اینکه گفته شده تبلیغ تور نکنند در حالی که پروازها برقرار است، منطقی نیست. اینکه همه چیز برقرار باشد اما اسمش را عوض کنیم به آن «تور» نگوییم مسخره است.

وی بیان کرد: تا زمانی که پروازهای ترکیه برقرار است مسافر به این کشور می‌رود. مسئولان پروازهای خروجی و ورودی ترکیه را ببندد تامسافر تردد نکند.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی با بیان اینکه از هیچ مسافری در پرواز داخلی تست کرونا نمی‌گیرند، اما از مسافری که به ترکیه سفر می کند در رفت‌وبرگشت تست کرونا گرفته می‌شود پس مسافر عامل ورود و شیوع کرونا نیست. مسئولان بروند سایر مکان‌هایی که مردم حضور فعال دارند را اصلاح کنند.

او عنوان می‌کند که اینگونه مصوبه‌ها کارساز نیستند و بسیار را به دردسر انداخته‌اند، بیان داشت: به ما اعلام کنند که پروازهای ترکیه بسته است آن زمان ما هیچ خدماتی به مسافر ارائه نخواهیم داد اما تا زمانی که پروازها برقرار باشد مسافر نیازمند دریافت خدمات است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.