| کد خبر: 222958 |

دبیر سندیکای جایگاه‌داران سوخت کشور پاسخ می‌دهد؛

◄ دلایل نزاع‌های مرگبار راننده‌ها با پرسنل جایگاه‌های سوخت

دبیر سندیکای جایگاه داران سوخت کشور عنوان کرد: سهمیه بندی سوخت گازوئیل و تخصیص کارت سوخت بین جایگاه داران، سلیقه ای انجام می‌گیرد که این موضوع مشکلات بسیاری را در پی داشته است.

تین نیوز

دبیر سندیکای جایگاه داران سوخت کشور عنوان کرد: سهمیه بندی سوخت گازوئیل و تخصیص کارت سوخت بین جایگاه داران، سلیقه ای انجام می‌گیرد که این موضوع مشکلات بسیاری را در پی داشته است.

یوسف فرامرزی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز در این رابطه توضیح داد: در راستای این موضوع، یکی-دو هفته پیش شاهد بودیم که یکی از پرسنل جایگاه سوخت در یکی از شهرستان های استان یزد، در نزاع با راننده کشته شد.

وی در ادامه افزود: این راننده به دلیل اینکه تصور می‌کرد این جایگاه سوخت کارت آزاد گازوئیل دارد، اما به وی نمیدهد، منجر به نزاع و درگیری شد که در نهایت راننده با ضربات چاقو به قلب این جوان 38 ساله وی را به قتل رساند.

بیشتر بخوانید:

کشته شدن متصدی جایگاه سوخت در درگیری با راننده

تسهیلات 25 میلیونی، جوابگو هزینه‌های جایگاه داران سوخت نیست

 

فرامرزی با بیان اینکه تخصیص کارت سوخت بین جایگاه داران سلیقه ایی داده می‌شود، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه داشتن کارت سوخت برای جایگاه داران کاملا قانون است، اما متاسفانه مدیران مناطق و نواحی به همه جایگاه داران کارت سوخت آزاد بنزین و گازوئیل را نمی دهند.

دبیر سندیکای جایگاه داران سوخت کشور با بیان اینکه سهمیه بندی سوخت گازوئیل در برخی از استان ها و شهرستان نیز سلیقه‌ایی انجام می‌شود، گفت: جایگاه های سوخت که در استان‌های مرزی که در جاده بین المللی قرار دارند؛ نیاز سنجی سوخت به صورت قانونمند و کارشناسی بوده است. برای مثال در طول 24 ساعت چیزی حدود 200 هزار لیتر فروش قانونی سوخت داشته اند. اما مدیر منطقه و یا ناحیه از 200 هزار لیتر فروش قانونی سهمیه این جایگاه را 30 هزار لیتر به این جایگاه دار تخصیص می دهد.

فرامرزی افزود: جایگاه دار با این میزان سهمیه، زمانی که از 8 صبح فروش خود را شروع میکند تا ساعت 10 الی 12 ظهر سوخت آن اتمام می رسد.

وی اظهار داشت: در چند جایگاه سوخت به بنده گزارش داده اند که این موضوع منجر به درگیری  و نزاع شده است. در یکی از جایگاه های سوخت در یکی از شهرستان های استان کرمان یکی  از رانندگان که پرسنل مربوطه به وی می‌گوید که سوخت تمام شده اما راننده تصور می کند که او نمی خواهد به وی گازوئیل بدهد. این راننده خسته و عصبانی چاقو را به جمجمه و کتف این کارگر جایگاه می زند که خوشبختانه وی کشته نشد، اما فلج شد

دبیرسندیکای جایگاه داران سوخت کشور می گوید: این ها مسائلی هستند که واقعا جایگاه داران را با مشکلات بسیار زیادی مواجه ساخته است. فروش قانونی فرآورده با سهمیه‌بندی  کارمزد ناعادلانه آیا حق سرمایه گذار در حساس‌ترین صنف کشور این است؟

فرامرزی بیان کرد: حتی در حال حاضر که کرونا تشدید شده است و بسیاری از مشاغل تعطیل هستند، همکاران بنده باید خدمات رسانی کنند؛ ولی کارمزد همکاران بنده همسان با هزینه های کلی و جاری و نرخ تورم و تمام مشکلاتی که در این صنف وجود دارد، در نظر گرفته نشده است.

بر اساس گفته وی؛ اکنون به جایگاه داران به نام حق‌العمل اما به صورت کارمزدی آن هم بسیار کمتر از حق قانونیشان در نظرگرفته‌اند که از لحاظ قانونی باید 10 تا 15 درصد ارزش فرآورده را کارمزد پرداخت کنند اما حدود 2 و نیم تا 3 درصد کارمزد پرداخت می‌شود.

دبیرسندیکای جایگاه داران سوخت کشور می‌گوید با وجود اینکه این صنف یکی از حساس ترین صنف های خدمات رسان در کشور به شمار می‌رود به نحوه پردازش مشکلات این صنف صدا و سیما انتقاد می‌کند و می افزاید: صدا و سیما همواره به مشکلات تمام صنف ها می پردازد و برای آن ویژه برنامه های خبری تهیه و مسئولان را وادار به پاسخگویی می‌کند، اما نسبت به مشکلات این صنف بی خبر و بی تفاوت است.

او گفت: مسئولین رسانه‌ایی که آنها هم به مانند سایر مردم از جایگاه‌‌داران خدمات می‌گیرند، توقع می‌رود بیشتر به این صنف حساس بپردازند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید علام 0 1

    جناب فرامرزی به این نکات اشاره نکردید که راننده باید در جایگاه برای هر وعده گازوئیل از ۱۰۰۰تا ۱۰۰۰۰انعام بدهد .

    اگر ندهد با کج خلقی و بد دهنی کارگر جایگاه روبرو خواهد شد

    جناب خبر دارید که اکثر جایگاه داران یاد گرفته اند که به پمپچی حقوق نمیدهند و در موقع استخدام شرط حقوق را میزان دریافتی انعام از راننده حساب میکنند

    جناب خبر دارید که خیلی جایگاهها شب هنگام پمپ را خاموش میکنند و در قبال روشن کردن پمپ چه پولهایی که از راننده طلب نمیکنند
    اگر در جواب صحبتهای بنده اینگونه جواب بدهید که چرا رانندگان به سامانه شرکت نفت شکایت نمیکنند خدمتتان عرض کنم بعد از شکایت راننده از جایگاه متخلف چه دلیلی دارد که شرکت نفت شماره تلفن راننده را به متصدی جایگاه برای جلب رضایت بدهد که این امر باعث دلسردی رانندگان از شکایات میشود


    لطفا اگر قرار است مشکلی را حل کنید همه ی جوانب را در نظر بگیرید

  • ناشناس 1 0

    👍👍