| کد خبر: 222682 |

واکنش به پیشنهاد افزایش قیمت بلیت مترو

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نسبت به اعلام پیشنهاد افزایش قیمت بلیت مترو از سوی یکی از مسئولین واکنش نشان داد.

تین نیوز

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نسبت به اعلام پیشنهاد افزایش قیمت بلیت مترو از سوی یکی از مسئولین واکنش نشان داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، «علی اعطا» روز چهارشنبه در رشته توییتی در حساب توئیتر خود نوشت: در تنگناها و فشارهای اقتصادی بی سابقه امروز، باید با تامل بیشتر با مردم سخن گفت.

وی افزود: امروز دیدم پیشنهاد افزایش قیمت بلیت مترو تا پنج هزار تومان از زبان یکی از مسئولین، تیتر بسیاری از رسانه ها شده است.

وی گفت: فراموش نکنیم که مرجع تصویب قیمت حمل و نقل عمومی، پارلمان شهری متشکل از نمایندگان مردم درشورای شهر⁩ است، همان شورایی که اخیرا با افزایش قیمت بلیت ⁧مترو⁩ و ⁧اتوبوس⁩ مخالفت کرد.

اعطا تاکید کرد که در زمان تصویب نرخ ها، در صحن، در مخالفت با افزایش قیمت حمل و نقل عمومی صحبت کرده بودم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران روز گذشته در گفت‌وگویی تلویزیونی گفته بود:بهای واقعی و تمام شده بلیت مترو ۱۵ هزار تومان است اما شهروندان فقط هزار تومان پرداخت می‌کنند.

«سیدمناف هاشمی» در این گفت وگو  تصریح کرد: قیمت تمام شده بلیت مترو ۱۵ هزار تومان است یا باید قیمت واقعی بلیت را از مردم بگیریم که دولت مخالف آن است یا باید جبران شود و در بودجه سنواتی دولت سهمی برای توسعه مترو در نظر گرفته‌شود.

وی ادامه داد: ما نمی‌گوییم مردم ۱۵ هزار تومان بدهند اما می‌توان ۵ هزار تومان از آنها گرفت.

به گفته هاشمی، امروز شهروندی اگر بخواهد از منطقه یک به ۲۲ تهران با اسنپ یا تاکسی دربست برود باید ۵۰ هزار تومان بپردازد اما با مترو و اتوبوس با هزار یا ۱۲۵۰ تومان این مسیر را طی می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    یا شور شور یا بی نمک
    اخه عزیز دل برادر ،یهویی که نمی شه از هزار تومن جهش کرد به ۵ هزار تومن.اگه از ده سال پیش قیمت رو بتدریج افزایش می دادی به مردم فشار نمی اومد و مردم همراهی میکردن.
    چرا دست روی دست میذارین تا کارد به استخون برسه و به افلاس برسید و حالا مجبور بشین یکشبه قیمت رو پنج برابر کنید؟
    آقایانِ طرح تثبیت قیمت ها کجا هستن الان ؟
    تجربه افزایش یهویی سه برابری قیمت بنزین یادتون رفت به این زودی ؟

  • کارشناس 0 0

    هرگونه افزایش قیمت بلیط مترو ،غیر کارشناسی و صد در صد اشتباه برای پوشاندن قصور مدیران شهری در بخش حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران است.مردم پیشاپیش با تورم روزانه 50% بهای بلیط را پرداخته اند.عدد سازی و عدد بازی کار بسیار ساده ای است که متاسفانه باصطلاح مشاورین و کارشناسان در سازمان حمل و نقل و معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران سالهاست انجام می دهند!!!!و هیچ نهادی هرگز کیفیت تخصصی این دو زیرمجموعه را آزمایش ننموده است!!!
    قیمت مناسب حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوس و غیره) باعث اقبال مردم بسوی حمل و نقل مناسب عمومی می شود و دوری جستن از خودروی تک سرنشین شخصی!!!!
    ساختن بزرگراه غلط و تراکم ترافیکی آلوده کننده هوا و صوتی و سوخت مصرف کن بی رویه باعث شده که به جد به دانش تخصصی معاونت حمل و نقل ترافیک و سازمان حمل و نقل شهرداری تهران و شرکتهای مشاور تحت قرارداد شبهه بوجود آید.حال راحت ترین راه،فرار یه جلو و گرانتر کردن سر لوحه قرار گرفته!!!!!
    دوستان ، حمل و نقل عمومی،زیربنا است و حکومت(بانکها،نهادهای حکومتی،دولت،شهرداری) موظفند تامین بودجه کنند،نه آن کارمند حقوق بگیر که از مترو یا اتوبوس استفاده می کند و کمرش زیر تورم خرد شده.بجای حل مسئله توسط حرفه ای ها ،صورت مسئله را پاک نکنید.شهرداری و شرکت بهره بردار مترو از متخصصین استفاده کنند.آیا متولیان بخش حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران هرگز از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند؟خیر،همه با خودروی شخصی یا سازمانی جابجا می شوند و هیچ از مشکل مردم نمی دانند!!!!!!!!!!