| کد خبر: 221062 |

گرانی سفر هوایی لغو نشد

گرانی سفرهای هوایی با وجود اخطار وزیر راه و دستور توقف یک‌هفته‌ای رییس سازمان هواپیمایی همچنان ادامه دارد و نرخ‌ها کاهش نیافته و یا حتی تعدیل نشده است. آژانس‌های گردشگری می‌گویند شرکت‌های هواپیمایی هنوز افزایش نرخ‌ها را لغو نکرده‌اند.

تین نیوز
گرانی سفرهای هوایی با وجود اخطار وزیر راه و دستور توقف یک‌هفته‌ای رییس سازمان هواپیمایی همچنان ادامه دارد و نرخ‌ها کاهش نیافته و یا حتی تعدیل نشده است. آژانس‌های گردشگری می‌گویند شرکت‌های هواپیمایی هنوز افزایش نرخ‌ها را لغو نکرده‌اند.

با وجود مخالفت‌های صریح وزیر راه و رییس سازمان هواپیمایی با افزایش قیمت بلیت هواپیما اما برخی شرکت‌های گردشگری به ایسنا گفته‌اند این افزایش نرخ که نتیجه توافق داخلی و یا به عبارتی پنهانی شرکت‌های هواپیمایی با یکدیگر بوده، هنوز متوقف و یا لغو نشده است. مدیران تعدادی از آژانس‌ها می‌گویند شرکت‌های هواپیمایی این نرخ‌ها را به آژانس‌ها ابلاغ کرده و حتی مکتوب گفته‌اند اگر نرخ‌های جدید را اعمال نکنند، سیستم فروش آن‌ها را قطع خواهند کرد و در همین چند روز اخیر سیستم تعدادی از آژانس‌ها نیز قطع شده است.

حرمت‌الله رفیعی ـ رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ـ نیز به ایسنا می‌گوید: شرکت‌های هواپیمایی گفته بودند نرخ‌ها را پلکانی افزاش می‌دهند اما در نخستن مرحله، قیمت‌ها بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصد افزایش را تجربه کرده است.

پیگیری‌ها از آژانس‌های خدمات مسافرتی و هوایی نیز نشان می‌دهد با وجود دستور رییس سازمان هواپیمایی برای توقف افزایش قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی به مدت یک هفته، اما گرانی اعمال‌شده بدون توقف ادامه دارد. این درحالی است که وزیر راه و شهرسازی در دیدار اخیری که با نمایندگان شرکت‌های هواپمایی داشت با رد درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما، برای تعیین نرخ نهایی افزایش قیمت‌ها با توجه به لزوم رعایت حداکثر ۶۰ درصدی ظرفیت هواپیماها از اول آبان ۱۳۹۹ و نوسان‌های قیمتی و اقتصادی، خواستار ارائه صورت‌های مالی حسابرسی‌شده و مورد تایید سال ۱۳۹۷ و ۹۸ و شش‌ماهه نخست ۱۳۹۹ به سازمان هواپیمایی کشوری شده بود تا بر اساس بررسی‌های مالی دقیق، تصمیمات لازم برای حمایت از ایرلاین‌ها گرفته و تسهیلات لازم برای برون‌رفت از شرایط حاکم اتخاد شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    دولتی جماعت بعد از یک میلیون بار تجربه هنوز نمیخواد قبول کنه که نمیتونه برای هیچ کالا/ خدمتی قیمت تعیین کنه.
    چون عُرضه نداره که عَرضه ی خدمات رو بیشتر کنه ، به تهدید و اخطار و دستور و بخشنامه متوسل میشه.