| کد خبر: 220290 |

◄ واکنش تند نمایندگان مجلس در خصوص گرانی بلیط هواپیما

در حالی اخیر کاپیتان تورج دهقانی زنگنه معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که دولت و سازمان هواپیمایی کشوری هیچ دخالتی در نرخ گذاری بلیت هواپیما ندارند اما برخی از نمایندگان مجلس نسبت به این موضوع اعتراض داشتند و خبر از ورود مجلس به گرانی بلیط هواپیما داده اند.

تین نیوز

در حالی اخیر کاپیتان تورج دهقانی زنگنه معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که دولت و سازمان هواپیمایی کشوری هیچ دخالتی در نرخ گذاری بلیط هواپیما ندارند اما برخی از نمایندگان مجلس نسبت به این موضوع اعتراض داشتند و خبر از ورود مجلس به گرانی بلیط هواپیما داده اند.

نرخنامه جدید پروازهای هوایی غیرواقعی است

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس، از ورود این کمیسیون به پرونده افزایش چشمگیر قیمت بلیط هواپیما خبر داده  و گفته است: به نظر من نرخنامه جدید پروازهای هوایی غیرواقعی است.

شاکری در واکنش به افزایش ۱۵۵ درصدی قیمت بلیط پروازهای داخلی، گفت: قطعاً این اقدام به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، زیرا مردم توان پرداخت چنین هزینه‌هایی برای خرید بلیط هواپیما را ندارند.

وی با بیان اینکه نرخنامه جدید حمل و نقل هوایی متناسب با هزینه‌های مصرفی ایرلاین‌ها نیست، افزود: من بعد از اعلام نرخ‌نامه جدید، دلایل افزایش قیمت‌ها و تناسب این مسائل با میزان هزینه‌ها را بررسی کردم، حتی با چندین کارشناس و مسئول مرتبط نیز در این رابطه صحبت کردم، از این رو به نظر می‌رسد که نرخ‌های اعلامی به هیچ وجه واقعی نیست.

بیشتر بخوانید:

از آبان ماه؛ انجام تمامی پروازها با 60 درصد ظرفیت/ بلیط هواپیما گران می‌شود

وزیر راه: قیمت بلیط هواپیما به اجبار گران می‌شود

 

افزایش افسارگسیخته قیمت ها توجیه  اقتصادی، فنی و کارشناسی ندارد

کیان پور نماینده مردم درود، ازنا در مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفته است: افزایش افسارگسیخته قیمت ها توجیه  اقتصادی،  فنی و کارشناسی ندارد و آسیب و زیان بسیاری برای صنعت هواپیمایی به دنبال دارد.

وی بیان کرد: اگرچه حدود 50 درصد هزینه‌های هواپیمایی ارزی است اما می توان با اختصاص ارز مناسب قطعات و نیازهای ارزی این صنعت را تامین کرد تا بتوان از افزایش نامتناسب نرخ بلیط هواپیما و آزاد سازی قیمت جلوگیری کرد، با تحقق این مهم صنعت هوایی نیز حفظ و رونق پیدا می کند.

کیان پور با بیان اینکه نرخ قیمت بلیط باید تحت کنترل سازمان هواپیمایی کشور باشد، خاطرنشان کرد: یکی از الزامات در صنعت هواپیمایی رعایت آیین نامه های حقوق مسافر است.

افزایش بلیط هواپیما منطقی نبود

 صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس یکی دیگر از نمایندگانی بود که نسبت به گرانی بلیط هواپیما واکنش نشان داده و عنوان کرده است: این موضوع در روزهای اخیر با حضور وزیر راه و شهرسازی در هفته جاری در کمیسیون عمران بررسی خواهد شد.

او تاکید داشته است: قیمت بلیط هواپیما به ویژه در پروازهای چارتری در روزهای اخیر افزایش سرسام آوری داشته است به همین دلیل آقای آخوندی به همراه مسئولان هواپیمایی کشور با حضور در کمیسیون در رابطه با اقدامات و تمهیدات موردنیاز برای ساماندهی قیمت بلیط هواپیما گزارشی ارائه می‌دهند همچنین باید گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و برنامه های آتی در رابطه با قیمت بلیط هواپیما ارائه شود.

این نماینده مجلس میگوید: حدود 50 درصد هزینه های هواپیمایی ارزی و 50 درصد باقی مانده ریالی است بنابراین با افزایش نرخ دلار و ارز شرکت های هواپیمایی به دنبال افزایش قیمت بلیط هواپیما هستند اما برای این افزایش قیمت باید چارچوب و ضوابطی تعیین و تهیه شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس حمل و نقل هوائی 0 0

    گرانتر نمودن بلیط هواپیما آسانترین راه برای گریز از میدان مسئولیت و جهش بسوی اعمال تمام سوء مدیریت های حمل و نقل هوائی است.اینکه مردم را در منگنه بگذارند تا جبران سالها سوء مدیریت و انحرافات سیاستگذاری شود چاره کار نیست.خطوط هوائی ورشکسته با ناوگان اجاره ای و لشکر کارمندان غیر ضروری و مقاصد غیر اقتصادی باعث گردیده تمام معادلات عرضه و تقاضای حمل و نقل هوائی به سخره گرفته شوند و با گرانتر نمودن ، گریز به جلو رخ دهد.زمان آن فرا رسیده تا تمام کالبد حمل و نقل هوائی کشور پاکسازی بنیادین از نامدیران و ناکارشناسان گردد و شایستگان رانده شده جایگزین گردند تا با اسلحه مدیریت علمی/اقتصادی هوانوردی کشور را پس از سه دهه فجایع عجیب نجات دهند.!!!