| کد خبر: 216419 |

◄ اعمال محدودیت‌ برای رانندگان تحت پوشش بیمه روستایی

با توجه به بخشنامه جدید، استفاده از مزایای بیمه برای رانندگان دارای بیمه روستایی منوط به کار در استان مربوطه صادر کننده بیمه روستایی است.

تین نیوز

دبیر انجمن صنفی ناوگان مسافری برون شهری شهر تهران گفت: با توجه به بخشنامه جدید، استفاده از مزایای بیمه برای رانندگان تحت پوشش بیمه روستایی، منوط به کار در استان مربوطه صادر کننده بیمه است.

به گزارش تین نیوز، محمدرضا عاشوری در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: این بدان معنی است که اگر در خارج از استان اتفاقی برای راننده و وسیله نقلیه وی رخ بدهد، از سوی بیمه پشتیبانی نخواهد شد.

بهره‌مندی رانندگان بیمه روستایی و عشایری از تسهیلات کرونا

وی با بیان این‌که مالکان ناوگان و مدیران شرکت‌ها باید به این موضوع توجه کنند، عنوان کرد: این بیمه با توجه به مبلغ پرداختی و خدماتش دارای نواقص زیادی است اما با توجه به عدم اطلاع کافی رانندگان نسبت به کسری و پوشش بیمه‌ای اندک آن، متاسفانه بعضی از رانندگان به این بیمه اکتفا و بیمه‌های تامین اجتماعی خود را لغو و با این بیمه قرارداد منعقد کردند.

به گفته عاشوری یک راننده جدیدالورود در بخش رانندگان مبلغی حدود 800 هزار تومان پرداختی دارد که در سال مبلغ ۹۶۰۰ تومان خواهد شد، حال این‌که بیمه عشایر و روستایی نهایت در طول سال ۸۰۰ هزار تومان است.

این مقام صنفی تاکید کرد: به تازگی برخی محدودیت‌ها برای این نوع بیمه در نظر گرفته شده است بدین صورت که این بیمه در هر استانی که صادر می‌شود اگر  راننده بیمه شده در همان استان فعالیت کند منع قانونی و مشکلی ندارد اما اگر در استان دیگری فعالیت کند، در صورت بروز حادثه، از خدمات بیمه‌ای برخوردار نخواهند بود.

عاشوری افزود: در واقع می‌توان گفت مزایای این بیمه به نسبت مزایای بیمه تامین اجتماعی بسیار اندک و ناچیز است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مسعودافروزنیا 1 0


    متاسفانه سازمان حمل ونقل فقط در نقش یک متولی خود را تحمیل به صنف ستمدیده حمل ونقل کرده ودر قبال مزایا وحقوق بیشتر اهرم فشارها رو بر روی رانندگان بیشتر کرده وگرنه یکی از خدمات سازمان حمل ونقل رو نام ببرید که وجود ندارد پایانه متعلق به شهرداری ،تمام هزینه ها نیز شرکت ها ومالکان ورانندگان دارند حالا این وسط نقش سازمان حمل ونقل چیه خدا داند که شده یه معضل بزرگ برای حمل ونقل

  • یوسف 2 0

    منم یکی از چند هزار نفری که بیمه عشایری دار به چه دلیل رانندهها بهطرف بیمه عشایری رفتند ؟چون حقوق کافی زندگی نبود که ان بیمه را بریزیم در ضمن ما از مسئولان توقع گره از کار رانندهها باز کنند یکی مثل من چهارده سال اون بیمه را پرداخت کردم هشت سال هم عشایری وبعداز پنج ماه بیکاری برای همیشه خونه نشینم کردند حداقل برایمان یه راه حلی باز میکردید بعد اینکار میکردید

  • احمد 1 0

    چرا روز اول که مارو بیمه کردند اینو به ما نگفتند که خارج از استان اگر اتفاقی برای شما بیفتد بیمه جوابگو نیست و باید به راننده میگفتند که راننده تحت این بیمه در استان خودش باید فعالیت داشته باشد ودر غیر این صورت اتفاقی رخ دهد هیچی دستش را نمی‌گیرد حالا به ما میگید بعد ۷ سال آخه چرا در مملکت ما کلاه و کلاه برداری هست