| کد خبر: 213579 |

۳ بازداشتی در پرونده هواپیمای اوکراینی/ برگزاری جلسه درباره میزان خسارات

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی تاکنون ۶ بازداشتی داشته است که ۳ نفر از آنها با قید وثیقه آزاد شده‌اند.

تین نیوز

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی تاکنون ۶ بازداشتی داشته است که ۳ نفر از آنها با قید وثیقه آزاد شده‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، حجت الاسلام بهرامی درباره فلسفه تشکیل سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: نیرو‌های مسلح مسئول ایجاد و حفظ امنیت در جامعه هستند و براساس روایات، کسی که امنیت نداشته باشد آسایش هم ندارد.

وی گفت: نیرو‌های مسلح باید خودشان در قلعه محکم و امنی که برای مردم ایجاد می‌کنند از جرم و خطا مبرا باشند و به همین علت در اصل ۱۷۲ قانون اساسی به جایگاه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح اشاره شده است که باید این سازمان جرایم نیرو‌های مسلح را بررسی کند تا امنیت خدشه دار نشود.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح خاطر نشان کرد: رسیدگی به جرایم نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و جرایم امنیتی و جرایم مربوط به وظایف کارکنان وزارت اطلاعات بر عهده سازمان قضایی نیرو‌های مسلح است.

بهرامی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضع رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: از روز شنبه بعد از حادثه که رئیس قوه قضائیه به ما مأموریت رسیدگی به این پرونده را داد، بلافاصله ورود کردیم و بازپرس ویژه تعیین و از محل حادثه بازرسی شد.

وی افزود: اگرچه چند روزی از وقوع حادثه گذشته بود اما به محض این که به ما مأموریت داده شد در صحنه حاضر شدیم و قطعات هواپیما را حفظ و جمع آوری کردیم و برای آن‌ها شناسنامه تعیین و عکسبرداری شد.

وی افزود: از همان روز نخست گروه‌های کارشناسی تشکیل شد و جواب بیشتر این گروه‌ها واصل شده و گزارش دو گروه باقیمانده است که به محض اینکه واصل شود، پرونده وارد مراحل جدیدی می‌شود.

بهرامی با اشاره به این که حدود ۸۰ نفر از خانواده اولیاء دم به سازمان قضایی نیروهای مسلح مراجعه و طرح دعوا کرده‌اند، به رسیدگی بدون اغماض به این پرونده اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران هم از همان ابتدا از ما خواست که رسیدگی قاطع کنیم و مدعی رسیدگی به این پرونده است و فرمانده کل سپاه هم در نامه نگاری با ما در خصوص غرامات و خسارات تاکید کرده است.

بهرامی افزود: امروز جلسه‌ای در معاونت حقوقی ریاست جمهوری درباره میزان غرامت‌ها و خسارات‌ برگزار شد و فرمانده کل سپاه هم به جد این موضوع را پیگیری می‌کند و از ما خواسته است هر جا خطایی صورت گرفته است، رسیدگی شود.

وی گفت: در این حادثه اگرچه تا حد زیادی از خانواده شهدا دلجویی شده است اما باید این دلجویی‌ها بیشتر شود و ما هم تلاش خواهیم کرد حکمی عادلانه صادر کنیم.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: تاکنون این پرونده ۶ بازداشتی داشته است که ۳ نفر با قید وثیقه آزاد شدند و ۳ نفر در بازداشت هستند و اگر در حین رسیدگی به این پرونده به قصور و تقصیر متهمان دیگری هم برخوردیم، آن‌ها را هم احضار خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: قطعاً در رسیدگی به این پرونده هیچ ملاحظه‌ای صورت نخواهد گرفت و البته مسئولان هم به دنبال رسیدگی بدون ملاحظه در این پرونده هستند.

بهرامی به تاکیدات رهبری درباره این پرونده اشاره کرد و گفت: ایشان از ما خواستند به جرایم یا قصور و تقصیر احتمالی در این پرونده رسیدگی کنیم و در خصوص پیشگیری هم تاکید کردند که به گونه‌ای عمل شود تا دیگر شاهد وقوع چنین اتفاقاتی نباشیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تحقیق درباره برخی گمانه زنی‌هایی که اخیراً در مورد این هواپیما مطرح شده، گفت: همه مسائل این پرونده، کارشناسی و بررسی می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.