| کد خبر: 210355 |

تراموای هوشمند بدون راننده در شیراز راه‌اندازی می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اعلام کرد که تراموای هوشمند بدون راننده (ART) در این کلانشهر راه‌اندازی می‌شود.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اعلام کرد که تراموای هوشمند بدون راننده (ART) در این کلانشهر راه‌اندازی می‌شود.

مجتبی زوربخش در جلسه ویدئو کنفرانسی با اعضای کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه فناوری جدید تراموای هوشمند (ART) مزایای سیستم حمل و نقل اتوبوسی و ریلی را همزمان در خود دارد و در عین حعال یک سیستم حرکتی سریع و از همه مهمتر دوست دار محیط زیست به شمار می‌رود، گفت: در جلسه کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز این سیستم نوین حمل و نقلی جهت بررسی‌های کارشناسی و راه‌اندازی در شهر شیراز در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، او با بیان اینکه ART یکی از انواع ترامواهای هوشمند است اضافه کرد: این سیستم حمل و نقل هوشمند بوده و با بهره گیری از سیستم‌های ارتباطی و انتقال دیتا برای اولین بار در چین رونمایی شده است.

معاون شهردار شیراز عنوان کرد: این ART که ۳۲ متر طول داشته و قابلیت حمل ۳۰۰ تا ۵۰۰ مسافر یا وزنی معادل ۴۸ تن را دارد، حداکثر سرعت آن نیز ۷۰ کیلومتر بر ساعت است و پس از ۱۰ دقیقه شارژ باتری، تا ۲۵ کیلومتر حرکت می‌کند.

به گفته زوربخش، این سیستم حمل و نقل سریع نیازی به هیچ یک از زیرساخت‌های عمرانی هزینه بر و طولانی مدت ندارد و بر روی نوارهایی که به کمک خط کشی بر روی خیابان‌ها قرار گرفته و شناسایی توسط سنسورهای بر روی ART، حرکت می‌کند.

استفاده از فیبر نوری در زیر ساخت‌های مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز

او همچنین در خصوص دیگر موضوع مطرح شده در کمیسیون هوشمند سازی عنوان کرد: با توجه به مزایای استفاده از فیبر نوری در زیر ساخت‌های مرکز کنترل ترافیک برای انتقال اطلاعات دوربین‌های نظارتی و ملزومات ترافیکی سطح شهر، با هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز، در آینده‌ای نزدیک این مرکز از سیستم انتقال تصاویر و داده‌ها بر پایه فیبر نوری بهره‌مند خواهند شد.

زوربخش اضافه کرد: استفاده از فیبر نوری سرعت انتقال دیتا و تصاویر را افزایش و منفعت اقتصادی را در درازمدت برای مجموعه شهرداری شیراز به همراه خواهد داشت.

او همچنین در حاشیه بازدید لیلا دودمان، رئیس کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز از سیستم هوشمند پارکینگ هدایت گفت: اجرای سامانه مدیریت هوشمند و یکپارچه در پارکینگ‌های سطح شهر، می‌تواند باعث تسهیل امور مدیریتی، راحتی شهروندان در استفاده از پارکینگ‌ها و مدیریت زمان برای آن‌ها و همچنین نظارت دقیق بر اجرای مصوبات و نرخ‌گذاری‌ها شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: در حال حاضر پارکینگ هدایت به سیستم مکانیزه پرداخت و شناسایی اتوماتیک ورود و خروج و همچنین سنسورهای تشخیص پارک خودرو مجهز گردیده و در فاز بعد به سامانه مدیریت پارکینگ اینترنت اشیاء (IOT) تجهیز می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    بهتر است دوستان سنجیده تر نظر دهند. متن این خبر دو پاسخ میتواند دریافت کند:
    1) سنگ بزرگ نشانه نزدن است.
    2) اولین تجربه تراموا نباید جدیدترین روش باشد. توجه داشته باشند که اگر این تراموا در شهر با خودروی دیگر و یا عابری تصادف کرد چه دردسرهایی برای مسافرین، پلیس و ترافیک عمومی ایجاد میکند.
    لطفا به زور نعمات را بین شیرازیها بخش نکن!

  • ایرانی 0 0

    ناشناس عزیز
    این تراموایی که برای شیراز پیشنهاد کرده اند ، نوعی اتوبوس است که با باطری قابل شارژ عمل می کند و بر روی خطوط ویژه عمل می کند ، یعنی ریل ندارد.ناشناس عزیز اصولا در شهرهای جهان سالهاست حتی ترامواهای متکی به ریل تردد می کنند و با تمهیدات کنترلی در شلوغ ترین شهرها مشکلات تصادف حداقل بوده است،بنابراین دوست عزیز قصاص قبل از جنایت نفرمایید.البته این طرح هرگز در شیراز انجام نخواهد شد و فقط یک شعار باقی خواهد ماند.نه بودجه هست و امکاناتش وجود دارد.همین مترو را بسازند ، خود شاهکار است!