| کد خبر: 21008 |

۲۰ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه وارد شده است

تین نیوز | واردات بیش از 20 میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان طی پنج ماهه اول سال جاری، خرید 604 هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاهی و مرمت و بهسازی 132 مدرسه این شهرستان در طرح هجرت 3 امسال، اخبار کوتاه امروز استان کرمانشاه است.
 
مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه اظهار داشت: مجموع کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان در پنج ‌ماهه امسال بالغ بر 20 میلیون و 814 هزار و 587 دلار به وزن 16 هزار و 307 تن برآورد شده است.
 
محسن مصطفائی با اعلام اینکه میزان واردات کالا طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 217 درصد رشد داشته، اظهار کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی نیز  282 درصد رشد داشته است.
 
مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه گفت با بیان اینکه در مجموع کالاهای وارداتی به استان از یازده کشور وارد می‏شود، تصریح کرد: کشورعراق با 14 میلیون و 970 هزارو 40 دلارکالا به وزن 14 هزارو 490 تن جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.
 
مصطفائی ادامه داد: طی مدت یاد شده کشورهای چین  و امارات متحده عربی درجایگاه های دوم و سوم قرار دارند.
 
وی اضافه کرد: بیشتر کالاهای وارد شده از طریق گمرکات استان شامل فلزات معمولی ومصنوعات آنها، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، محصولات نباتی، چربی ها و روغنهای حیوانی یا نباتی و محصولات صنایع شیمیایی است.
 
خرید 604 هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاهی
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از پایان خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان خبر داد و گفت: 604 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان کرمانشاه خریداری شده است.
 
مظفر رحمت آبادی با اشاره به پایان تقریبی خرید تضمینی گندم از کشاورزان، اظهار کرد: البته مراکز خرید دولتی گندم همچنان تا پایان شهریور ماه باز خواهند بود.
 
وی میزان گندم خریداری شده از کشاورزان استان را 604 هزار تن دانست و ادامه داد: بر اساس پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی قرار بود امسال 700 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.
 
به گفته این مسئول سال گذشته 390 هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاه خریداری شد که میزان حرید امسال نسبت به سال گذشته رشد 67 درصدی داشته است.
 
بیش از 30 درصد ترانزیت ورودی کشور از طریق پایانه پرویزخان صورت می گیرد
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان کرمانشاه عنوان کرد: 30.2 درصداز ترانزیت ورودی کشور از طریق پایانه مرزی پرویزخان انجام می شود.
 
بهمن خسروانی با اشاره به وجود 22 پایانه ترانزیتی در کشور اظهار کرد: خوشبختانه پایانه پرویزخان امسال نیز همانند سال گذشته رتبه اول ترانزیت وارداتی کشور را از آن خود کرده است.
وی  وسعت این پایانه را 14 هکتار اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر دو سالن تجاری و مسافری در این پایانه در حال ساخت است.
 
 مرمت و بهسازی 132 مدرسه شهر کرمانشاه در طرح هجرت 3
مسئول مرکز بسیج دانش آموزی کرمانشاه گفت: امسال 132 مدرسه شهر کرمانشاه در طرح هجرت3 مرمت و بهسازی و رنگ آمیزی شدند.
 
عبدالله زمانی در خصوص فعالیت های صورت گرفته در طرح هجرت بیان داشت: طرح هجرت 3 در راستای منویات مقام معظم رهبری و به منظور استفاده از ظرفیت های دانش‌آموزان و مربیان بسیجی برای سازندگی و مهارت‌آموزی و همچنین غنی سازی اوقات فراغت جوانان در ایام تعطیلات تابستان اجرا شد.
 
وی افزود: امسال 132 مدرسه شهر کرمانشاه در طرح هجرت3 مرمت و بهسازی و رنگ آمیزی شدند که 56 مدرسه توسط خواهران و 76 مدرسه توسط بردران بوده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.