| کد خبر: 208369 |

تردد ریلی در آذربایجان ۶۰ درصد کاهش یافت

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان اعلام کرد: تردد ریلی در این منطقه به دلیل شیوع ویروس کرونا نسبت به ماه‌های قبل ۶۰ درصد کاهش دارد.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان اعلام کرد: تردد ریلی در این منطقه به دلیل شیوع ویروس کرونا نسبت به ماه‌های قبل ۶۰ درصد کاهش دارد.

شاپور ارصلانی روز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر حجم قطارهای که در محدوده راه‌آهن آذربایجان در تردد هستند با ۵۰ درصد ظرفیت به انجام می رسد که این موضوع به دلیل سیاست های دولت مبنی بر کاهش حجم مسافرت ها بوده است.

وی اظهار داشت: تعداد قطارهای ارائه دهنده خدمات مسافری در استان های آذربایجان شرقی و غربی به طور متوسط از ۵ رام قطار به ۲ رام کاهش پیدا کرده و این تعداد نیز با ۵۰ درصد ظرفیت به سوی مقاصد خود حرکت می‌کنند.

ارصلانی درباره مقایسه تعداد قطارهای ارائه دهنده خدمات مسافری و مسافران عید امسال با سال گذشته، گفت: برآوردها و آمارهای موجود نشان می دهد مسافرگیری در سال جاری تنها ۱۰ درصد آمارهای سال قبل را شامل می شود.

وی با اشاره به اجرای تمهیدات لازم برای کنترل مسافران حوزه راه آهن منطقه آذربایجان، افزود: غربال گری مسافران طبق پروتکل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و گندزدایی کلیه واگن ها و اماکن راه آهن به صورت روزانه انجام می شود.

 تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی همچنان سیر صعودی دارد و روز گذشته این آمار به یک‌ هزار و ۳۶۱ نفر رسید و تعداد فوت شدگان استان نیز به ۱۳۰ نفر افزایش یافته است.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی شیوع کرونا در این استان هر هفته ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش نشان می دهد.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.