| کد خبر: 20546 |

مکالمات هواپیمای آمریکایی مشکوک بود / پذیرایی و درمان مسافران درفرودگاه بندرعباس

 تین نیوز | نماینده مردم حوزه انتخابیه بندرعباس در مجلس گفت: حریم انتخابی ایرلاین فلای دبی و مکالمات انجام شده مشکوک بود به همین خاطر برج مراقبت فرودگاه بندرعباس درخواست نشستن هواپیما را به خلبان داد.
 
ابوالقاسم جراره  در مورد جزئیات فرود هواپیمای آمریکایی در فرودگاه بین المللی بندرعباس بیان داشت: ایرلاین اماراتی از قندهار کشور افغانستان به سمت دوبی در حرکت بود. حریم انتخابی این ایرلاین و مکالمات انجام شده خلبان در فضای هوایی جمهوری اسلامی ایران مشکوک بود به همین دلیل برج مراقبت فرودگاه بندرعباس از خلبان درخواست اطلاعات صحیح می کند که تناقض در اطلاعات داده شده و اطلاعات ثبت شده موجب می شود تا درخواست نشستن این هواپیما به خلبان داده شود.
 
وی ادامه داد: پس از آنکه از خلبان هواپیما درخواست اطلاعات شد متوجه شدیم این اطلاعات با اطلاعات ثبت شده در تناقض است. خلبان در اظهارات خود به اشتباهات خود اعتراف می کند و فرم اطلاعات صحیح در فرودگاه بندرعباس پر کرده و آنها را تایید می کند.
 
جراره در ادامه خاطرنشان کرد: مسافران این هواپیما به دلیل ترس از هواپیما پیاده نشدند از این رو پذیرایی و ارائه خدمات در هواپیما انجام شد. هواپیمای مذکور در ساعت 17:45 در فرودگاه بندرعباس به زمین نشسته بود که پس از اظهارات خلبان و به دلیل اتمام مدت زمان پرواز کادر پروازی این ایرلاین، درخواست حضور کادر جدید پروازی از کشور امارات شد که پس از حضور تیم جدید پروازی این هواپیما ساعت 3 بامداد فرودگاه بندرعباس به مقصد دبی ترک کرد.
 
وی بیان داشت: پذیرایی و انجام امورات فرودگاهی به نحو احسن انجام شد تا جایی که یکی از بیمارانی که در این هواپیما حضور داشت توسط کادر پزشکی معاینه و درمان شد.
 
این نماینده مجلس در پاسخ به این سئوال که آیا مسافرین این هواپیما نظامی بودند، بیان کرد: تمامی مسافرین با لباس های شخصی بودند و احتمال حضور نیروهای نظامی و ناتو هم در بین مسافران وجود داشت ولی شاید به دلیل پوشیدن لباس شخصی قابل تشخیص نبودند.
 
دليل فرود هواپيماي آمريكايي ارائه اطلاعات اشتباه از سوي خلبان بود
 در این رابطه جاسم جادری استاندار هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص فرود هواپيماي اجاره شده آمريكايي در فرودگاه بين المللي بندرعباس، عنوان كرد: روز جمعه 14 شهريور ماه يك فروند هواپيماي مشكوك وارد فضاي كشور شد كه از طرف پدافند هوايي كشور با اين هواپيما تماس برقرار مي شود اما از سوي خلبان اطلاعات نادرستي ارائه مي شود.
 
وي ادامه داد: چون مشخصات اين هواپيما در سامانه هوايي ثبت نشده بود بار ديگر با هواپيما تماس برقرار مي شود كه بار ديگر اطلاعات غلطي از سوي هواپيما ارائه مي شود كه براساس دستورالعمل و ضرورت از اين هواپيما خواسته مي شود كه در فرودگاه بندرعباس بنشيند.
 
استاندار هرمزگان افزود: در فرودگاه با خلبان مذاكراتي انجام مي شود كه وي ارائه اطلاعات اشتباه از سوي خود را تاييد مي كند و در همان جا صورت جلسه اي بر اين اساس تنظيم و از سوي خلبان هواپيما نيز امضا مي شود.
 
جادري تصريح كرد: اين هواپيما از نوع 737 بوده كه مسافران آن نيروهاي نظامي ناتو بودند كه از افغانستان عازم دوبي بودند.
 
وي با بيان اينكه در نهايت احترام با مسافران اين هواپيما برخورد شد، اظهار داشت: ما وظيفه پذيرايي از مسافران اين هواپيما را به خوبي انجام داديم و ضمن ارائه سوخت، آب و مواد غذايي لازم به اين هواپيما، حتي بنده دستور دادم براي راحتي بيشتر مسافران آنها را به سالن فرودگاه منتقل كنند.
 
استاندار هرمزگان بيان داشت: بعد از خاتمه موضوع و هماهنگي بنده با دبير شوراي عالي امنيت ملي و ستاد كل نيروهاي مسلح اجازه ترك فرودگاه در ساعت 22 به كادر پروازي اعلام شد اما آنها اعلام كردند كه ماموريت ما به اتمام رسيده و بايد هواپيماي ديگري از امارات براي انتقال مسافرين بيايد كه آمدن اين هواپيما تا ساعت سه بامداد به طول انجاميد و در نهايت مسافران اين پرواز فرودگاه بندرعباس را ترك كردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.