| کد خبر: 205221 |

◄ تصویب شهر فرودگاهی امام به عنوان هاب لجستیک هوایی کشور

همایش مناطق آزاد، ویژه و توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه با محوریت صادرات- ترانزیت و اوراسیا برگزار شد.

تین نیوز

همایش مناطق آزاد، ویژه و توسعه همکاری های اقتصادی با کشورهای همسایه با محوریت صادرات- ترانزیت و اوراسیا با حضور وزیر نیرو، دبیر شورایعالی مناطق آزاد، معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی، معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد، رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسای سازمان های مناطق آزاد برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در آئین افتتاحیه این همایش گفت: مناطق آزاد ٨ گانه کشور، کریدورهای تجارت آزاد با کشورهای عضو اتحادیه اورآسیا هستند که با توجه به مزایای قانونی موجود و زنجیره تأمین مناسب ایجاد شده مابین فعالین اقتصادی مناطق آزاد و ویژه، نقش بسزایی در توسعه صادرات و مدیریت هدفمند واردات خواهند داشت.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: زیرساخت های متنوع لجستیکی ایجاد شده در مناطق آزاد و ویژه، مسیری بهینه برای فعالان اقتصادی کشور به منظور تردد کالاهای بین ایران و اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند، مشخصاً منطقه آزاد انزلی با توجه به بندر کاسپین و زیرساخت های لجستیکی موجود به عنوان هاب دریایی، منطقه آزاد ارس با تکیه بر مرز نوردوز در به عنوان شاهراه ارتباطی ایران و ارمنستان به عنوان هاب زمینی، منطقه آزادشهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و زیرساخت های حمل ونقل کارگو به عنوان هاب لجستیک هوایی و منطقه آزاد چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به عنوان هاب لجستیک پشتیبان این موافقت نامه مصوب شده اند.

در ادامه شهرام آدم نژاد، معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه «نگاه وزارت راه و شهرسازی به موافقت نامه اتحادیه اقتصادی اوراسیا به عنوان یک پیشران، توسعه روابط ترانزیتی است» گفت: این موافقت نامه به منزله درگاهی برای تقویت توافقات دو و چند جانبه با اعضای این اتحادیه جهت ایجاد فضایی برد-برد در حوزه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی است. لذا تعامل کشورمان با اتحادیه اقتصادی اوراسیا که به لحاظ جغرافیایی در منطقه سوق الجیشی دنیا و نقطه اتصال اروپا به آسیا قرار گرفته، پاسخگوی نیاز حیاتی جهان در زمینه تضمین استقرار صلح و امنیت جهان است.

معاون حمل ونقل وزارت راه در ادامه بر لزوم سیاست گذاری واحد و هماهنگ در حوزه ترانزیت تأکید کرد و گفت: با تدوین نقشه راهی مشخص و هماهنگ و تعیین هدفمند نقش آفرینی بخش های مختلف اعم از سازمان های منطقه آزاد ویژه اقتصادی، بازیگران خصوصی و دولتی حمل ونقل بین المللی و ترانزیت در حوزه های جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی می تواند فرصت بیشترین بهره برداری عملیاتی اقتصادی را با استفاده از قوانین موجود در منطقه آزاد و ویژه اقتصادی به عنوان تسهیل کننده فعالیت های اقتصادی در ایران را فراهم کند.

در حاشیه این همایش فرزاد یادگاریان، مدیرکل دفتر امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به عنوان یکی از شهرهای لجستیکی ایران براساس طرح جامع توسعه این شرکت، در حال راه اندازی است و با 10 شرکت داخلی و خارجی تفاهم نامه برای گسترش فعالیت در این حوزه امضا کردیم.

وی ادامه داد: براساس طرح جامع توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) درحال توسعه بخش های لجستیک، صنایع و تولید و دهکده سلامت این مجموعه هستیم.

یادگاریان اظهار داشت: منطقه آزادشهر فرودگاهی، اولین منطقه آزاد مبتنی بر اقتصاد حمل ونقل هوایی در مجاورت کلان شهر تهران که با اتصال به شبکه بین المللی جامع حمل ونقل ترکیبی (هوایی-ریلی-جاده ای)، کریدور بین المللی شرق-غرب ، شمال-جنوب و بنادر جنوبی و شمالی موقعیتی ویژه برای سرمایه گذاران در کشور به وجود آورده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.