| کد خبر: 203614 |

راه اندازی اتاق ویژه کنترل ناوگان و راننده اجباری شد

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ابلاغ ضوابط جدید حمل و نقل مسافر برون‌شهری خبر داد که بر اساس آن شرکت‌های حمل و نقلی موظف به راه‌اندازی اتاق ویژه کنترل و مانیتورینگ ناوگان و رفتار لحظه‌ای رانندگان شدند.

تین نیوز

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ابلاغ ضوابط جدید حمل و نقل مسافر برون‌شهری خبر داد که بر اساس آن شرکت‌های حمل و نقلی موظف به راه‌اندازی اتاق ویژه کنترل و مانیتورینگ ناوگان و رفتار لحظه‌ای رانندگان شدند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، بامداد چهارشنبه هفته گذشته بود که یک دستگاه اتوبوس در جاده فیروزکوه واژگون شد که منجر به فوت ۲۰ تن از هموطنان و همچنین مصدوم شدن بیش از ۲۳ نفر از مسافران این اتوبوس شد.

 بعد از آن سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نقص فنی ترمز را عامل واژگونی اعلام و خبر داد که به قصور احتمالی شرکت حمل و نقل مربوطه در کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی خواهد شد.

امروز (دوشنبه) روابط‌ عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به نقل از «مهران قربانی» خبر داده است که برای نظارت و برنامه‌ریزی‌های مؤثر ارتقای ایمنی در سفرهای عمومی جاده‌ای، این سازمان ابلاغ ضوابط جدید تأسیس و بهره‌برداری از شرکت‌های حمل و نقل مسافربری برون شهری و اصلاح ضوابط حمل و نقل مسافر را ابلاغ می‌کند.

قربانی پیش بینی کرده است با اجرای دستورالعمل جدید، چشم‌انداز متفاوتی نسبت به گذشته در ارتقای ایمنی و افزایش رضایت‌مندی هم‌وطنان از سطح خدمات ارایه شده، فراهم می‌شود.

وی درخصوص جزییات ضوابط جدید گفته است: تعیین معیار برای انتخاب شرکت‌های سرشبکه، تعیین وظایف مشخص برای شرکت‌های سرشبکه، لزوم سرمایه‌گذاری و ارایه ناوگان ملکی برای شکل‌گیری و افزایش مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی شرکت‌های شبکه سیر حمل و نقل مسافر از جمله اقدامات و اصلاحات ابلاغی در جهت نظام‌مند کردن و بهبود اجرای این تحول است.

بر این اساس با ابلاغ اصلاحات جدید، هرگونه افزایش شرکت‌های مسافربری متضمن سرمایه‌گذاری و تدارک الزامات ایمنی است و در راستای تأمین هرچه بیشتر ایمنی سفرها، شرکت‌های سرشبکه و سایر شرکت‌های زیرمجموعه مکلف شدند، اتاق ویژه کنترل و مانیتورینگ ناوگان به منظور پایش رفتار لحظه‌ای رانندگان از مبداء تا مقصد سفرها و پاسخگویی تمام وقت به مسافران و رسیدگی به شکایات آنان، راه‌اندازی کنند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای، گفته است: در جهت ا یجاد شفافیت بیشتر در ضوابط جاری و حذف انحصارات نیز، برخی مقررات دست و پاگیر جرح و تعدیل شد و شفافیت لازم در مقررات از جمله تعیین شرایط فسخ قراردادهای شبکه سیر و نحوه سرویس‌دهی در زمان تعطیلی اعضای شبکه‌ها، یکپارچه‌سازی سامانه‌های فروش اینترنتی بلیت و غیره پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در راستای ارایه و توسعه خدمات حمل و نقلی به مناطق محروم، مشوق‌های لازم در ضوابط، پیش‌بینی شده و به منظور تقویت مدیریت شبکه‌های سیر، امکان اداره امور شبکه با مکانیزم مدیریت مشارکتی نیز در نظر گرفته شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.