| کد خبر: 20356 |

با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان در ترکمنستان

همایش بین‏‌المللی «نقش کریدورهای حمل‌ونقلی در توسعه منطقه» برگزار شد

تین نیوز | همایش بین‏‌المللی نقش کریدورهای حمل و نقل و ترانزیت در تامین همکاری‏‌های بین‏‌المللی و توسعه پایدار، با حضور رئیس جمهور ترکمنستان و نیز هیأت همراه کشورمان به سرپرستی وزیر راه و شهرسازی ایران آغاز بکار کرد.
 
 «قربانقلی بردی‏‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در افتتاحیه این همایش که در سطح وزرا و مقامات عالی رتبه در امور راه و حمل و نقل کشورهای منطقه و نیز سازمان‏‌های معتبر بین‏‌المللی برگزار می‏‌شود، گفت: ترکمنستان با توجه به موقیعت جغرافیایی خود در تقاطع جاده و کریدورهای حمل و نقل و ترانزیتی منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای برخوردار است.
 
وی با اشاره به اهمیت همایش مذکور در زمینه توسعه و گسترش همکاری‏‌های کشورها در زمینه حمل و نقل و ترانزیت، افزود: همگرایی در امور حمل و نقل و ترانزیت یک امر ضروری می‌باشد که این همایش در واقع یک میدان مناسب برای طرح و بررسی ابعاد مختلف تعاملات کشورهای در زمینه حمل و نقل و ترانزیت و نیز تبیین ظرفیت‏‌های کشورها و رفع موانع در این خصوص می‏‌باشد.
 
رئیس جمهور ترکمنستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در آینده نزدیک خط آهن ایران- ترکمنستان-قزاقستان به صورت رسمی افتتاح خواهد شد، گفت: این نه فقط یک طرح عظیم اقتصادی است بلکه حلقه متصل کننده در سامانه حمل و نقل و ترانزیت منطقه‏‌ای و فرامنطقه‏‌ای می‏‌باشد و مسافت حمل کالا را کوتاه خواهد کرد.
 
بررسی ابعاد مختلف فعالیت‏‌های کریدورهای منطقه‏‌ای و بین‏‌المللی حمل و نقل و ترانزیت، تعاملات کشورها در حاشیه کریدورهای بین‌المللی، تعاملات سازمان‏‌های بین‏‌المللی حمل و نقل، موانع و مشکلات در امور حمل و نقل و ترانزیت کالا، ایجاد دالان جدید حمل و نقل و ترانزیت کالا، از مهمترین مباحث و محورهایی است که قرار است در این همایش 2 روزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.
 
«عباس احمد آخوندی» وزیر راه و شهرسازی ایران صبح امروز به منظور حضور در همایش مذکور وارد عشق‌آباد شد و قرار است ملاقات‌هایی را با مقامات ترکمنی انجام دهد. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.