یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد:
◄ حمایت رئیس مجلس از پروژه متروی تهران آمل / فشار مجلس برای اجرای طرح، دروغ بزرگی است
تین نیوز | سودده بودن اجرای یک طرح عمرانی و اینکه آیا طرحی به عنوان یک طرح اقتصادی و سودده باید اجرا شود یا خیر توسط دولت انجام می شود.
به گزارش تین نیوز، در حالی که بررسی سوددهی اجرای یک طرح عمرانی توسط دولت انجام می شود، این روزها فضای رسانه ها پر شده از اخباری که از تأثیر روابط و انگیزههای سیاسی در تشخیص کارشناسی بخش دولتی در مورد سودده بودن یا نبودن طرح های عمرانی، تحت عنوان طرحهای اقتصادی غیر ضروری یاد می کنند.
در این خصوص عزت الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار تین نیوز اظهار کرد: حرف هایی که این روزها زده می شود، در واقع یک دروغ است که از اختلافات نشات گرفته است زیرا موضوعی که قانونی شده است جای اما و اگر ندارد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در طرحهای عمرانی پس از تهیه گزارش توجیه فنی ـ اقتصادی طرح توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و دستگاه اجرایی طرح، پیمانکار مورد نظر برای اجرای طرح از طریق روشهای متداول مثل برگزاری مناقصه انتخاب می شود، سپس قرار داد اجرای طرح توسط دستگاه اجرایی با پیمانکار منعقد شده و کار اجرای طرح آغاز می شود.
یوسفیان ملا در خصوص پروژه تهران ـ آمل ابراز داشت: در حال حاضر ما بدترین راه های ارتباطی در کشور را در راه های شمال داریم، یعنی هیچ کجای ایران مشکلات راه های شمال را ندارد، ترافیک بسیار زیاد، تصادفات فراوان است و از این رو متروی تهران ـ آمل یک ضرورت است.
یوسفیان با تاکید بر اینکه توجیه اقتصادی یک طرح در مجلس و به صورت قانونی انجام می گیرد گفت : مترو خارج از شهر که به آن راه آهن برقی می گویند، می تواند در ۱۰۰ کیلومتر یا کمتر تهران را به سواحل دریای خزر متصل کند. با سرعت و امنیت این روش، کارکنان می توانند به راحتی بین تهران و شمال عبور و مرور کنند.
وی اضافه کرد: این پروژه بسیار روی ترافیک راه های حمل نقل زمینی تهران تاثیر گذار خواهد بود، افراد خواهند توانست بدون هزینه بنزین و زمان در طول یک ساعت به تهران سفر کنند و مساله در تمامی ابعاد اقتصادی و رفاهی موثر خواهد بود.
نماینده مردم آمل و لاریجان ادامه داد: در این پروژه رئیس مجلس شورای اسلامی پشت ما هستند، این پروژه از سال 91 تا 93 هر سال در قانون بودجه قرار داشته است، بنابراین حرف هایی که زده می شود دروغ است.
وی گفت: ما به شدت پیگیر این جریانات و تعقیب افرادی هستیم که نامه ای به ریاست مجلس نوشتند و از اعمال فشار وکلای مجلس در اجرایی شدن طرح های غیر ضروری سخن گفتند.
گفتنی است؛ چندی پیش دبیر انجمن شرکت های راهسازی ایران طی نامه ای از رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از عملکرد برخی نمایندگان مجلس، جلوگیری از اعمال فشار وکلای مجلس در اجرایی شدن طرح های غیر ضروری را خواستار شد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.