| کد خبر: 201176 |

◄ تشریح آخرین وضعیت پروژه های راهسازی استان کردستان

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به ازسرگیری عملیات اجرایی پروژه های راهسازی استان ، آخرین وضعیت این پروژه ها را تشریح کرد.

تین نیوز

 عرفان مرادی گفت :  در سال‌های گذشته برای بهبود شاخص های بهره مندی از راه مناسب در همه حوزه‌ها (بزرگراهی، راه اصلی و روستایی )پروژه‌های متعددی تعریف شده و اقدامات خوبی نیز در حال انجام است .

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه وشهرسازی، مرادی گفت: محور سنندج –همدان به طول ۱۲۶ کیلومتر که ۱۲۰ کیلومتر آن در سنوات گذشته چهار خطه شده و مابقی مسیر در گردنه صلوات آباد در دست احداث است که هم اکنون بیش از ۸۵ درصد پیشرفت دارد و با تامین به موقع اعتبار مورد نیاز ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: محور کامیاران -سنندج -دیواندره -سقز جمعاً به طول ۳۲۰ کیلومتر که حدود ۱۵۵ کیلومتر آن چهار خطه شده و مابقی مسیر نیز در قطعات مختلف در حال تبدیل شدن به چهار خطه است .

به گفته مرادی محور بیجار دیواندره به طول ۵۵ کیلومتر که 5.3 کیلومتر آن ساخته شده وعملیات اجرایی 18 کیلومتر دیگر نیز در 4قطعه در دست احداث است .

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان اظهارکرد: محور بیجار –زنجان به طول 140 کیلومتر که 57 کیلومتر آن در حوزه استان کردستان قرار دارد و15 کیلومتر آن در سالهای گذشته به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی 3 قطعه به طول 14کیلومتر در حال انجام است .

نامبرده خاطرنشان کرد: محور سقز – بانه به طول 54 کیلومتر که 9 کیلومتر آن چهار خطه شده و ساخت 20 کیلومتر دیگر نیز هم اکنون توسط پیمانکار در حال انجام است .

مرادی ادامه داد: در سال 1400، با تلاش های انجام شده حدود 60کیلومتر به راههای استان افزوده شد که میتوان به بهره برداری از پروژه بسیار مهم جاده جدید سنندج – مریوان (واریانت تیژتیژ – گاران ) به طول 52 کیلومتر اشاره کرد .

این مقام مسئول با اشاره به ادامه بهسازی محور سنندج-مریوان از احداث واریانت گردنه خروسه در 2قطعه به طول 11 کیلومتر وهم چنین ساخت تفاطع غیر همسطح سنندج-مریوان-دیوانده که در شرف اتمام است خبر داد.

وی اظهار کرد : این پروژه ها و پروژه های ریز و درشت دیگر که در سطح استان با اهداف تسهیل در ترافیک -دسترسی سریع به مراکز مهم تجاری منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای -صرفه‌جویی در سوخت و انرژی و زمان -سامان بخشی به محورهای مواصلاتی- کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن- رونق بخشیدن به سرمایه‌گذاری، گردشگری- بهبود شرایط زیست محیطی و رضایت مندی کاربران جاده‌ای و استفاده کنندگان از راه در حال اجرا می باشند که امیدواریم با تحقق آنها شاهد رشد و شکوفایی و توسعه بیش از پیش حمل و نقل جاده ای استان باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.