| کد خبر: 199668 |

◄ واکنش رانندگان ناوگان سنگین به افزایش قیمت بنزین

مهمترین نتیجه این اتفاق آن است که مردم متوجه می‌شوند مسئولان به راحتی به آنها دروغ می‌گویند.

تین نیوز

به‌دنبال افزایش سه برابری قیمت بنزین در اولین دقایق روز جمعه 24 آبان  و در حالی که پیش‌تر افزایش قیمت و سهمیه‌بندی آن از سوی وزیر نفت، رد شده بود، یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای در واکنش به این رویداد گفت: مهمترین نتیجه این اتفاق آن است که مردم متوجه می‌شوند مسئولان به راحتی به آنها دروغ می‌گویند.

به گزارش تین نیوز، این راننده کامیون در شبکه‌های اجتماعی نوشت: چند روز پیش وزیر نفت اعلام کرد هیچ‌گونه افزایش قیمتی در بخش سوخت نداریم، رئیس جمهور هم گفت بزرگترین ذخایر نفتی را کشف کردیم و مردم به زودی شاهد بهبود وضعیت اقتصادی خواهند بود اقتصاد اما شب جمعه بدون سروصدا و به‌طور ناگهانی، قیمت بنزین را افزایش دادند. 

فیلم اظهارات وزیر نفت درباره قیمت بنزین. زنگنه می‌گوید تصمیمی برای افزایش نرخ بنزین نداریم و قانون هم چنین اجازه ای به دولت نمی‌دهد

محمد لارجانی یکی دیگر از فعالان حوزه حمل و نقل جاده‌ای کالا نیز گفت: اگر از تاریخ اقتصادی حدود یک قرن اخیر ایران چیزی شبیه نوار قلب تهیه کنیم، به وضوح وضعیت فرد بیماری را مشاهده می‌کنیم که چند سال یک‌بار (4 الی 8 سال) دچار فشار خون بالا می‌شود و هر بار این فشار خون در قالب شوک و سکته‌ای بزرگ و به تبع آن نحیف‌تر شدن پیکره اقتصاد کشور خود را تخلیه می‌کند و تا دوره بعدی دچار شدن به این عارضه، دولت با سرکوب علایم بیماری و نه درمان ریشه‌های آن، سعی می‌کند ادامه حیات دهد!

نوید خیرمند یکی دیگر از فعالان این حوزه این اقدام را عیدی دولت به مناسبت ولادت پیامیر اکرم به مردم توصیف و بیان کرد: احتمالاً از هفته جاری، قیمت تمام لوازم و قطعات ناوگان جاده‌ای نسبت به نرخ بنزین به‌روز‌رسانی می‌شود.

یک راننده دیگر نیز پیش‌بینی کرد احتمالاً با افزایش قیمت بنزین، پس از مدتی قیمت گازوئیل و دیگر حامل‌های انرژی هم افزایش خواهد یافت.

یکی دیگر از رانندگان نیز در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش قیمت سوخت راهکاری برای جبران کسری بودجه عمومی است، گفت: تازمانی که مدیران لایق بر سرکار نباشند، هیچ طرحی نمی‌تواند کسری بوجه را جبران کند.

وی افزود: مناسبترین راهکار برای غلبه بر کسری بودجه، جلوگیری از فساد، اختلاس و دزدی است.

راننده دیگری نیز خاطرنشان کرد: اشکال ندارد قیمت سوخت افزایش پیدا کند اما در کنار آن، تعرفه گمرکی برای واردات خودروهای خارجی کم‌مصرف حذف و واردات خودرو را آزاد کنند تا قیمت خودرو کاهش پیدا کند، نه این‌که هم قیمت خودرو بالا باشد و هم قیمت سوخت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.