| کد خبر: 199636 |

◄ مرگ ۱۷ هزار نفر در سال بر اثر تصادفات رانندگی

600 کیلومتر راه روستایی در نقاط مختلف کشور احداث یا آسفالت و همچنین پل‌های زیادی در مناطق صعب‌العبور ایجاد شد.

تین نیوز

مشاور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل انجمن خیرین وزارت راه و ترابری گفت: در کشور سالانه ۱۷ هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سیدحسین میرشفیع در سومین گردهمایی انجمن خیرین وزارت راه و شهرسازی که صبح امروز در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد‌، افزود: انجمن خیرین راه و ترابری به منظور ایجاد بستر و تسهیل امکانات حمل و نقل در نقاطِ نیازمند، آسیب دیده و محروم، توسط جمعی از خیرین در سال ۹۳تشکیل شد.

وی تاکید کرد: این انجمن آماده ارائه خدمات است و  در دوران گذشته کارنامه موفقی داشته و بدون هیچ گونه تبلیغاتی کار خود را پیش گرفته است.

او بیان کرد: تعدادی از خیرین که به‌طور عمده در حوزه پیمان‌کاری مشاور و یا کارمندان و بازنشستگان وزارت راه و شهرسازی بودند این انجمن را تشکیل دادند و اقدامات خوب زیادی در زمینه فعالیت وزارتخانه به ویژه در زمینه راه روستایی انجام دادند. 

مشاور وزیر راه و شهرسازی به برخی از اقدامان این انجمن اشاره و اضافه کرد: به عنوان مثال 600 کیلومتر راه روستایی در نقاط مختلف کشور احداث یا آسفالت و همچنین پل‌های زیادی در مناطق صعب‌العبور ایجاد شد. 

میرشفیع در ادامه به موضوع  تصادفات رانندگی پرداخت و گفت: متاسفانه در کشور سالانه ۱۷ هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند و در ۱۰۰سال اخیر ۱۵ برابر تلفات ناشی از زلزله تلفات حاصل از تصادفات رانندگی داشته‌ایم که این آمار نگران کننده‌ای است.

به گزارش تین نیوز، وی با تاکید بر این‌که برای کاهش تصادفات جاده‌ای باید شاهد عزم جدی تمام مسئولان باشیم، افزود: تنها مسئولان نیستند که در کاهش تلفات رانندگی نقش دارند مردم نیز باید نقش خود را به درستی انجام دهند و قوانین و مقررات را رعایت کنند.

مدیرعامل انجمن خیرین وزارت راه و ترابری درباره برنامه‌های سال جاری انجمن، اظهار کرد: در سال جاری در تلاش هستیم توان و انرژی انجمن را در جهت کاهش تلفات رانندگی دنبال کنیم.

به گفته وی، عامل انسانی نقش عمده‌ای در تصادفات رانندگی دارد و از آنجایی که بخش بزرگی از وظایف دولت معطوف به زیر ساخت‌ها است باید مسائل فرهنگی، همچون ترویج فرهنگ رانندگی از طرق تبلیغاتی و رسانه‌ها پیگیری شود.

میرشفیع خاطرنشان کرد: در این میان رسانه‌های مکتوب، غیر مکتوب، شبکه‌های مجازی، صدا و سیما و همچنین مدارس نقش مهمی دارند و انجمن در تلاش است در این زمینه هم‌افزایی انجام دهد.

وی گفت: موضوعاتی مانند رفع نقاط پرحادثه‌، استقرار پایگاه‌های اورژانس در بخش‌های مناسب و کاهش خواب ‌آلودگی و احداث استراحت‌گاه‌ها در راه‌ها، موضوعاتی است که در حال پیگیری هستیم. 

مشاور وزیر راه و شهرسازی در خصوص برنامه‌های اجرایی انجمن افزود: با هماهنگی‌هایی که با وزارتخانه داشته‌ایم نقاط پرحادثه شناسایی شده‌اند. همچنین جلساتی را با رئیس اورژانس داشته و آنها نیز نقاط مورد نیاز را به ما معرفی کرده‌اند. همچنین با دانشگاه علم و صنعت نیز تفاهم نامه‌ای را تنظیم کرده‌ایم که پایان‌نامه‌های حوزه‌ ایمنی را پشتیبانی کنیم و جلسات آموزشی را نیز در سطوح کارشناسی برای مهندسان ترتیب داده‌ایم. 

مدیرعامل انجمن خیرین وزارت راه و ترابری اضافه کرد: با وزیر آموزش و پروش جلسه‌ای داشته‌ایم و بر این اساس قرار شد نماینده وزارتخانه در جلسه ایمنی راه‌ها مشارکت فعالانه‌ای داشته و اقداماتی را که آموزش پرورش می‌تواند برای ترویج ایمنی داشته باشد با جدیت پیگیری کند. ما نیز قرار شده است در تولید محتوا همکاری‌های لازم را انجام دهیم. 

به گزارش تین نیوز، میرشفیع ادامه داد: همچنین با انجمن‌های مشابه خودمان ارتباطات موثر را برقرار کرده‌ایم که انجمن سلامت و انجمن طرفداران ایمنی راه‌ها، از جمله این انجمن‌ها هستند. ضمن این‌که امیدواریم در آینده ‌ای نزدیک مجوز برنامه تلویزیونی تخصصی را دریافت کنیم تا به واسطه آن بتوانیم برنامه‌ای را تولید و و از صدا و سیما پخش کنیم.

او در خصوص توسعه این انجمن در بخش‌های مختلف گفت: برنامه ما این است که انجمن در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف تشکیل شود.

مدیرعامل انجمن خیرین وزارت راه و ترابری ادامه داد: خوشبختانه در لارستان ظرفیت‌های بالایی وجود دارد و تاکنون خیرین برنامه‌های زیادی را انجام داده‌اند به عنوان مثال در خصوص جاده خنچ و فیروز آباد اقدامات زیادی انجام شد و در تلاش هستیم آن را پیگیری کنیم و شعبه انجمن به طور مستقل در آنجا راه‌اندازی شود. 

به گزارش تین نیوز، در پایان این برنامه که با حضور وزیر راه و نماینده‌های مجلس و جمعی از خیرین برگزار شد از خیرینی که کمک زیادی به بهبود وضعیت جاده‌های کشور کرده‌اند قدردانی شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ققنوس 0 0

    این آمار و ارقام؟
    جدی می‌فرمایید؟