| کد خبر: 19947 |

◄ بازنگری و اصلاح آیین‌نامه صدور مجوز فعالیت شرکت‌های کشتیرانی ادامه دارد

تین نیوز | آیین نامه صدور مجوز و نظارت بر فعالیت شرکت های حمل و نقل دریایی (کشتیرانی) برای بررسی بیشتر و برخی اصلاحات، به سازمان بنادر ارجاع داده شد.

به گزارش تین نیوز، این آیین نامه پیش از این در سازمان بنادر و دریانوردی تدوین شده و برای تصویب، به کمیسیون ماده 20 ارسال شده بود اما به خاطر برخی ایرادات، با پیگیری های انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته و نیز اتاق بازرگانی، بار دیگر به سازمان بنادر و دریانوردی ارجاع داده شده تا نقطه نظرات انجمن ها و اهالی بندر و دریا را لحاظ کند.

به گفته یکی از اعضای انجمن کشتیرانی، مواردی برای اصلاح آیین نامه، توسط انجمن کشتیرانی پیشنهاد شده و در حال حاضر، برای آخرین تغییرات در سازمان بنادر و دریانوردی، در حال بررسی است. به گفته وی، این آیین نامه، بارها بازنویسی شده است.

پیگیری تین نیوز از یکی از فعالان بخش خصوصی، نشان می دهد که این آیین نامه، به تازگی در اتاق بازرگانی بررسی شده که در بررسی اولیه، اعضای اتاق بازرگانی معتقد بودند که موضوع عملکرد شرکت های حمل و نقل دریایی به انجمن و صنف ذی‌ربط مرتبط بوده و نیاز به مداخله بخش دولتی نیست، به همین دلیل این موضوع به برخی اعضای اتاق ارجاع داده شده تا بازنگری شود؛ به گفته وی، این موضوع هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده است.

به گفته برخی اعضای انجمن کشتیرانی و فعالان بخش خصوصی، اختیارات زیاد مدیر فنی، از جمله ایرادات وارد بر این آیین نامه از سوی انجمن و فعالان بخش خصوصی بوده که باعث شده بحث و بررسی بر سر مفاد این آیین‌نامه همچنان ادامه داشته باشد.

آیین نامه صدور مجوز و نظارت بر فعالیت شرکت های حمل و نقل دریایی (کشتیرانی) در نهایت باید به تصویب شورای عالی ترابری کشور برسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    با سلام واروزی توفیق برای دولت محترم اعتدال وامید خبرخوشی برای دستاتدرکاران حمل ونقل بین المللی جادهدای کالا دارم براساس اخبار وشایعات به واقیعت قیمت فروش مجوز پروانه شرکت حمل ونقل بین المللی به حدود بیش از ۸۰۰ملیون تومان رسیده است این برای صنف مبارک است بجای فعالیت حرفه ای وبجای خرید تجهیزات اقدام خردید مجوز بفرمایید که سود صدردصدی درانتظار شما است از سکه وملک …، بهتر است با تشکر از مسیولین محترم که موجب بهبود فضای کسب وکارشده اند. بدلیل نگرانی از عکس اعمل سو استفاده کنندگان نام خود محفوظ داشته