| کد خبر: 19784 |

بدرقه حجاج در مساجد؛ اعزام از فرودگاه امام

وبلاگ تین نیوز، محمدعلی ایلخانی | عملیات اعزام حجاج بیت‌الله‌الحرام از 14 شهریور امسال از طریق 19 فرودگاه کشور عملیات حج تمتع آغاز می‌شود. این فرودگاه‌ها شامل فرودگاه امام خمینی (ره)، فرودگاه شهید دستغیب شیراز و فرودگاه‌‌های ساری، ارومیه، گرگان، اهواز، مشهد، اصفهان، رشت، زاهدان، بندرعباس، کرمان، تبریز، کرمانشاه، اردبیل، یزد، بوشهر، همدان و زنجان است.

کل زائران حج تمتع امسال 64 هزار و 850 نفر است که توسط 3 ایرلاین ایران‌ایر، ماهان و سعودی جابه‌جا می‌شوند. 
50 درصد زائران امسال از طریق ایرلاین سعودی و 50 درصد بقیه توسط دو شرکت هواپیمایی ماهان و هما اعزام می‌شوند. 
اولین پرواز رفت زائران حج تمتع 14 شهریورماه از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام خواهد شد و ماهان‌ایر در اولین پرواز حجاج را جابه‌جا می‌کند. اولین پرواز برگشت حجاج نیز  17 مهرماه خواهد بود. 

امسال برای اولین بار پروازهای حج مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل شد و بیش از 20 هزار نفر از زائران 6 استان کشور شامل استان تهران، قم، لرستان، سمنان، البرز و قزوین‌ امسال از فرودگاه امام خمینی (ره) به خانه خدا اعزام می‌شوند. 
زیرساخت‌های اعزام و پذیرش زائران حج در فرودگاه امام خمینی (ره) نیز فراهم است و با هماهنگی سازمان حج و زیارت مقرر شده که مراسم خداحافظی با زائران در مساجد انجام و عملیات انتقال زائران به فرودگاه از طریق اتوبوس صورت گیرد. 
سالن حج فرودگاه‌ امام‌خمینی (ره) نیز آماده شده است، این سالن در مساحتی به وسعت 5 هزار و 600 مترمربع در سه طبقه آماده خدمت‌رسانی به زائران سرزمین الهی است. طبقه زیرین این سالن در‌ مساحت 800 مترمربع برای استراحت و نماز اختصاص داده شده و دو طبقه دیگر نیز شامل سالن انتظار، چک و بازرسی و توجیه زائران از سوی پلیس است. ‌نصب 70 دستگاه نمایشگر، نصب 10 گیت چک و بازرسی سپاه و پلیس، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی نیز از جمله امکاناتی است که در این سالن در نظر گرفته شده است.

برگرفته از خبر فارس

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.