| کد خبر: 197668 |

بر اساس گزارش پزشکی قانونی کشور؛

◄ 7500 نفر در 5 ماه نخست سال در جاده‌ها جان باختند

در پنج ماهه نخست سال جاری هفت هزار و ۵۶۱ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات هفت هزار و ۴۸۹ نفر بود، رشدی یک درصدی را تجربه کرده است.

تین نیوز

در پنج ماهه نخست سال جاری هفت هزار و ۵۶۱ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات هفت هزار و ۴۸۹ نفر بود، رشدی یک درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش تین نیوز، طبق آمار ارائه شده از سوی پزشکی قانونی کشور، از کل تلفات حوادث رانندگی پنج ماهه سال 98 پنج هزار و ۹۱۸ نفر مرد و یکهزار و ۶۴۳ نفر زن بودند.

طبق این گزارش بیش‌ترین و کمترین میزان تلفات جاده‌ای در استان‌های فارس با ۶۱۲، خراسان رضوی با ۵۴۳ و تهران با ۵۴۲ فوتی بیش‌ترین و استان‌های ایلام با ۵۱، چهار محال و بختیاری با ۹۲ و کهگیلویه و بویراحمد با ۱۰۴ فوتی کمترین آمار تلفات را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس این گزارش از هفت هزار و ۵۶۱ فوتی تصادفات در پنج ماهه امسال، بنج هزار و ۲۰ نفر در محور‌های برون شهری، یکهزار و ۸۳۸ نفر در مسیر‌های درون شهری، ۵۰۲ نفر در مسیر‌های روستایی، ۵۲ نفر در راه‌های اختصاصی و ۱۴۹ نفر در سایر مسیر‌ها جان خود را از دست داده اند.

کاهش سه دهم درصدی مصدومان تصادفات پنج ماهه

در ادامه این گزارش آمده است، در پنج ماهه نخست سال جاری آمار مصدومان حوادث رانندگی که به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند، سه دهم درصد کاهش پیدا کرده است و در این مدت ۱۵۷ هزار و ۸۳۶ مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه داشته‌اند که ۱۱۲ هزار و ۳۲۷ نفر آنان مرد و ۴۵ هزار و ۵۰۹ نفر زن بودند.

با این تفاسیر، تعداد مصدومان حوادث رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش سه دهم درصدی داشت.

این گزارش هم‌چنین حاکی از آن است که در 5 ماهه ابتدایی سال 98،  استان‌های تهران با ۱۶ هزار و ۹۷۵، خراسان رضوی با ۱۲ هزار و ۴۵۷ و اصفهان با ۱۲ هزار و ۱۱۷ نفر بیشترین آمار مصدومان تصادف را به خود اختصاص داده‌اند.

رشد ۴.۴ درصدی تلفات در مرداد

در اماری که مرکز پزشکی قانونی کشور اعلام کرده است در مرداد ماه سال جاری یک‌هزار و ۷۲۹ نفر در حوادث رانندگی جان باختند که یک‌هزار و ۳۴۱ نفر از آنان مرد و ۳۸۸ نفر زن بودند. آمار تلفات مرداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات یک‌هزار و ۶۵۶ نفر بود، ۴.۴ درصد بیشتر شده است.

هم‌چنین در این مدت، تعداد مصدومان در مرداد ماه نیز ۳۴ هزار و ۱۵۰ نفر بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

طبق این گزارش، در پنج ماهه نخست سال جاری، بیش‌ترین آمار تلفات با یک‌هزار و ۷۲۹ مربوط به مرداد ماه و کمترین آن با یک‌هزار و ۲۴۲ نفر مربوط به فروردین ماه بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.