| کد خبر: 197432 |

◄ نبود استراحتگاه؛ مهمترین مشکل رانندگان زن

اگرچه تعداد رانندگان زن در بخش ناوگان سنگین زیاد نیست اما بر اساس آن‌چه این زنان که اکثریت آنان سرپرست خانوار هم هستند عنوان می‌کنند، هیچ امکاناتی برای این رانندگان فراهم نیست.

تین نیوز

اگرچه تعداد رانندگان زن در بخش ناوگان سنگین زیاد نیست اما بر اساس آن‌چه این زنان که اکثریت آنان سرپرست خانوار هم هستند عنوان می‌کنند، هیچ امکاناتی برای این رانندگان فراهم نیست.

به گزارش تین نیوز، رانندگان زن ناوگان سنگین با مشکلات متعددی مواجه هستند که شرایط کار را برای آنان سخت‌تر از مردان کرده است.

طبق قانون، ایجاد خوابگاه و استراحتگاه رانندگان از وظایف شهرداری‌هاست اما در این زمینه توجهی به ایجاد خوابگاه برای رانندگان زن نشده و این نیاز مغفول مانده است.

این در حالی است که خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان یکی از دلایل تصادفات است و کارشناسان مرتبط بر استراحت رانندگان تاکید دارند.

یک راننده در گفت‌وگو با تین نیوز،  بیان کرد: یکی از مشکلات مهم رانندگان زن نبود خوابگاه و استراحتگاه مناسب و مختص زنان است.

وی گفت: آیا رانندگان زن وقتی در جاده‌ها تردد می‌کنند نباید حق این را داشته باشند که از یک خوابگاه و حتی نمازخانه زنانه در پایانه‌های مسافری استفاده کنند؟

او تاکید کرد: چرا رانندگان زن (کامیون یا اتوبوس) نمی‌توانند با ارائه کارت هوشمند یا بارنامه از استراحتگاه‌هایی که در پایانه‌ها وجود دارد، استفاده کنند در حالی‌که چون تعداد این رانندگان زیاد نیست، پایانه مسافری برای استراحت آنها مناسب است.

یک راننده دیگر نیز به تین نیوز گفت: متاسفانه برای رانندگان زن هیچ امکاناتی برای استراحت و آماده شدن برای سفر بعدی از سوی شهرداری‌ها در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: در چنین شرایطی آنان باید یا روی صندلی خودرو استراحت کنند که خستگی را چند برابر می‌کند یا به هتل بروند که معمولا هزینه‌اش چندین برابر حقوق رانندگی است.

به گفته وی رانندگان زن حرفه‌ای از هیچ‌گونه امکانات رفاهی برخوردار نیستند و این امر سختی این شغل را برای آنان چند برابر کرده در حالی‌که اغلب آنان سرپرست خانوار بوده و با این شغل زندگی خود و خانواده را می‌گذرانند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • صدیقه انصاری 0 0

    از اینکه بلاخره صدای رانندگان خانم شنیده شد خرا را سپاس میگویم و امید است که شهردارهای همه بخش های پایانه ها در کلیه شهرستانها بخود بیایند و فکر سر پناه برای استراحت این قشر زحمت کشیده در نظر بگیرند
    از تین نیوز بی نهایت سپاسگزاریم