| کد خبر: 196106 |

با توجه به درپیش بودن سفرهای اربعین صورت گرفت:

◄ انتقاد از تصمیمات تازه درباره ساعت مجاز رانندگی اتوبوس

تصمیمات جدید مسئولان در مورد ساعت مجاز رانندگی، سنگی بزرگ در مسیر ادای وظیفه رانندگان اتوبوس برای جابه‌جایی زائران امام حسین (ع) خواهد بود.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای از از تصمیمات جدیدی که در مورد ساعت مجاز رانندگی اتوبوس صورت گرفته است، انتقاد کرد.

به گزارش تین نیوز، حسین فرجی در متنی که در اختیار این شبکه خبری قرار داد، خطاب به مسئولان مرتبط بیان کرد: با توجه به در پیش بودن سفرهای اربعین، به‌نظر می‌رسد تصمیمات جدید مسئولان در مورد ساعت مجاز رانندگی، سنگی بزرگ در مسیر ادای وظیفه رانندگان اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین خواهد بود.

این راننده اتوبوس گفت: طبق قانون هر راننده در طول ۲۴ ساعت اجازه ۹ ساعت رانندگی دارد و در صورت تجاوز از این بازه زمانی، دفترچه رانندگان توسط ماموران پلیس راه ضبط می‌شود.

او افزود: البته این قانون در هنگام ترافیک و شلوغی‌ها شامل تبصره‌هایی می‌شد و ماموران پلیس‌ راه در هنگام ترافیک با رانندگان در ترافیک مانده، مدارا می‌کردند، اما طبق قانون جدید، این تخفیف و چشم‌پوشی هنگام ترافیک، دیگر اجرایی نخواهد شد.

فرجی بیان کرد: باتوجه به در پیش بودن سفرهای اربعین، این قانون خدمت‌رسانی رانندگان به زوار اربعین حسینی در مرزهای غربی کشور را با مشکل مواجه خواهد کرد.

او در توضیح این موضوع گفت: به‌دلیل تسهیلاتی که در صدور روادید و قوانین گذرنامه‌ای بین 2 کشور ایران و عراق رخ داده، پیش‌بینی می‌شود امسال استقبال از سفرهای اربعین به مراتب بیشتر از سال‌های قبل باشد و با توجه به بافت و زیرساخت جاده‌های استان‌های غربی، ترافیک سنگین در آن روزها قابل پیش‌بینی است.

این راننده اتوبوس اظهار کرد: بر این اساس احتمال افزایش ساعت تردد و در نتیجه افزایش ساعت رانندگی، برای رانندگان اتوبوس دور از انتظار نیست که با توجه به قانون جدید، امکان ضبط دفترچه رانندگان به مراتب بیشتر خواهد شد.

فرجی همچنین به یکی دیگر از مشکلات رانندگان اتوبوس در این ایام اشاره کرد و افزود: مشکل احتمالی دیگر رانندگان اتوبوس‌ در این ایام، تردد یکسر خالی از مرزهای غربی کشور است که با توجه به عدم افزایش کرایه اتوبوس‌ها، از مسئولان تقاضا می‌شود برای حل این معضل، نیز چاره‌اندیشی کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.