| کد خبر: 195601 |

صادرات بیش از ۶ میلیون دلار کالای غیر نفتی از راه‌آهن آستارا

سرامیک، سیمان، سنگ و کلینگر صادر و در مقابل ام‌دی‌اف، چوب و غلات به بارانداز راه‌آهن آستارا وارد شده است.

تین نیوز

مدیرکل گمرک آستارا گفت: ۳۱ هزار و ۸۵۱ تن کالای غیر نفتی به ارزش ۶ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۹۵۸ دلار در قالب ۵۲۱ واگن قطار ازابتدای سال تا پایان مردادماه از راه‌آهن این شهرستان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رسول امیدی افزود: سرامیک، سیمان، سنگ و کلینگر از جمله کالاهای صادره بودند ضمن آن‌که در مقابل نیز  ام‌دی‌اف، چوب و غلات به بارانداز راه‌آهن آستارا وارد شده است.

وی افزود: امسال تا پایان مرداد ماه ۹۲ هزار و ۷۵۶ تن کالا با یک‌هزار و ۴۷۷ واگن به ارزش ۲۷ میلیون و ۹۸۶ هزار و ۵۴۴  دلار به بارانداز راه‌آهن آستارا وارد و هشت‌هزار و ۳۱۹ تن کالا با ۲۳۲ واگن به ارزش ۲۸ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۴۴۸ دلار از طریق آن بارانداز حمل و نقل شده است.

وی ادامه داد: بارانداز راه‌آهن آستارا هنوز به راه‌آهن رشت متصل نشده است و اکنون کالاها به شیوه حمل و نقل ترکیبی و با کامیون‌ها از بارانداز به نقاط مختلف ایران حمل می‌شود و بعد از تکمیل کریدور ریلی شمال-جنوب، حمل و نقل کالاها با قطار صورت خواهد گرفت.

راه آهن آستارا-آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین ماه سال ۹۷ افتتاح شد و قطارهای باری روسیه و جمهوری آذربایجان از این مسیر ریلی به بارانداز راه‌آهن آستارای استان گیلان وارد کالاها را تخلیه یا بارگیری می‌کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و با جمهوری آذربایجان سه مرز ریلی، دریایی و زمینی دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.