| کد خبر: 192594 |

معلولان هم پا به ‌پای شهردار رکاب زدند

سه‌شنبه‌های بدون خودرو کم‌کم رنگ و روی مدیران دولتی را دارد می‌بیند.

تین نیوز

بیست و چهارمین روز تابستان هم در هفته بهزیستی به رکاب ‌زدن «وحید قبادی‌دانا» رییس سازمان بهزیستی کشور به همراه «پیروز حناچی» شهردار تهران سپری شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اعتماد، این در حالی بود که «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با انتشار عکسی از تردد با دوچرخه و مترو برای رفتن به محل کارش خبر داد.

ماجرای دوچرخه‌سوار شدن دولتی‌ها پس از آن جریان گرفت که «پیروز حناچی» از هیات دولت دعوت کرد تا به کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو بپیوندند. 33 هفته بعد از نخستین حضور شهردار تهران در سه‌شنبه‌های بدون خودرو روزنامه اعتماد دیروز با انتشار مجموعه مطالبی به اهمیت استفاده از دوچرخه به عنوان یک شیوه حمل و نقل درون شهری پرداخت.

در این مجموعه مطالب «آذر تشکر» جامعه‌شناس شهری ضمن تاکید بر اینکه «دوچرخه درک ما را از شهر تغییر می‌دهد» گفته بود:«ماشین با خودش نوعی تفاخر هم می‌آورد و در بسیاری موارد قرار است به وسیله آن ثروت فرد به رخ کشیده شود. دوچرخه امکان به رخ کشیدن ثروت را هم محدود می‌کند.»

گرچه کارشناسانی هم هستند که دوچرخه را برای بهبود حمل و نقل درون شهری تهران مناسب نمی‌دانند با این حال آلن پطروسیان، رییس کمیته همگانی فدراسیون دوچرخه‌‌سواری ایران در مصاحبه‌ای که «اعتماد» دیروز آن را منتشر کرد، گفت: مشکل تهران سربالایی‌هایش نیست.

با این حال دیروز یکی دیگر از سه‌شنبه‌های بدون خودرو را شاهد بودیم که پیروز حناچی این هفته به مناسبت هفته بهزیستی به همراه رییس سازمان بهزیستی با تعدادی از شهروندان مبتلا به اوتیسم و معلولان تا بهشت رکاب زد.

او در حاشیه آن با حضور در جمع خبرنگاران گفت: تلاش داریم با رواج فرهنگ دوچرخه‌سواری، سهم دوچرخه از حمل و نقل عمومی به 3 الی 4 درصد افزایش یابد.

در حالی که این رقم در شرایط فعلی زیر یک درصد است. حناچی همچنین افزود: به هر صورت کلان‌شهر تهران برای حل مشکلات آلودگی و ترافیک راهی جز رواج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی پاک ندارد. البته مترو و اتوبوس‌های برقی هم هستند.

ما هفته گذشته پنجاهمین ایستگاه دوچرخه را افتتاح کردیم و تلاشمان توسعه این ایستگاه‌هاست البته به شرکتی که این سرویس را می‌دهد، توصیه می‌کنم که هزینه‌های خود را پایین بیاورد و به مردم هم توصیه می‌کنم از این روش استقبال کنند. او درباره مناسب نبودن دوچرخه‌ها برای معلولان گفت: من دوچرخه مناسب‌سازی شده برای معلولان کمتر دیدم.

امروز ما عزیزانی داشتیم که با یک پا با ما همراهی کردند و رکاب زدند اما به صورت کلی بحث مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولان بسیار مهم است و این مسوولیت اجتماعی همه ماست که شهر را برای معلولان مناسب کنیم. با کمک همه عزیزان این مساله را تعقیب می‌کنیم.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.