| کد خبر: 192221 |

◄ طرح‌هایی برای توسعه حمل‌ونقل غرب تهران، در حال بررسی است

شهردار تهران عنوان کرد: طرح‌هایی برای توسعه حمل‌ونقل در محدوده غرب تهران در دست مطالعه است.

تین نیوز

در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی محدوده بزرگراه فتح، شهردار تهران از طریق ویدئوکنفرانس دستور شروع به کار دستگاه TBM را با نام امام رضا علیه‌السلام صادر کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، پیروز حناچی با اشاره به  ۴۰۰ هزار سفر روزانه از شهرک‌های اقماری به‌ویژه غرب و جنوب غرب به شهر تهران، اظهار کرد: چرخه تغییرات اقلیمی کره زمین به گونه پیش می‌رود که حتی اگر زیرساخت‌های موجود آماده مواجهه با دوره‌های بازگشت رخداد طبیعی باشد تاب‌آوری کامل مقابل حوادثی که روز به روز از روند معمول گذشته فاصله می‌گیرند محل تردید و نگرانی است.

وی با تأکید بر این نکته که با اجرای هر طرحی باید تمهیدات لازم در خصوص آن نیز اندیشیده شود، افزود: آغاز عملیات اجرایی پروژه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی محدوده بزرگراه فتح نیز یکی از این تمهیدات است.

حناچی با بیان این مطلب که دخل و تصرف در طبیعت بدون در نظر گرفتن عواقب آن ممکن نیست، یادآور شد: باید عواقب ساخت‌وساز در مسیر رودخانه‌ها را پذیرفت. رودخانه وردآورد یکی از رودخانه‌هایی است که در امتداد این مسیر است و در مواقع بارش شدید دبی زیادی دارد.

شهردار تهران با استناد به سخنان یکی از اساتید شهرسازی، تصریح کرد: وقتی خانه آب را خراب کنید، آب خانه شما را تخریب خواهد کرد و ساخت‌وساز در  تهران به‌گونه‌ای است که برخی بزرگراه‌ها بدون در نظر گرفتن مسیر رودخانه بر سر راه رودها قرار گرفته است.

حناچی اورهال کردن دستگاه حفاری را مصداق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: طرح‌هایی برای توسعه حمل‌ونقل در محدوده غرب تهران در دست مطالعه است.

وی به موضوع بازچرخانی آب و ضرورت آن پرداخت و عنوان کرد: بازچرخانی ۸۰ درصدی آب‌های سطحی که در تهران نیازمند آن هستیم چنانچه دارای بستر لازم نباشد اولین مشکل را در تأمین آب برای این کلان‌شهر را منجر می‌شود.

حناچی ادامه داد: یکی از سیاست‌هایی که همه کلان‌شهرها در کشور دنبال می‌کنند این است که به تناسب توسعه شهر باید توسعه حمل و نقل عمومی نیز انجام می‌شده که تهران در این حوزه قدری عقب است و انشاالله آن را جبران خواهیم کرد.

حناچی ادامه داد: در حقیقت این طرح برای  شهرداری 840 میلیارد تومان هزینه در بر دارد تا بتوان آب‌های غرب و شمال تهران را کنترل کرد و پروژه امروز تونلی به طول چهار کیلومتر است که 200 میلیارد تومان از 840 میلیارد تومان را به خود اختصاص می‌دهد. توسعه تهران به گونه‌ای بوده که مسیر این روددره‌ها بسته شده و در مواقعی می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

شهردار تهران اعلام کرد: خوشبختانه شورای اسلامی شهر تهران توجه ویژه‌ای به موضوع کنترل سیلاب‌ها داشته و منابع مالی مورد نیاز در این حوزه را نیز تأمین کرده‌اند. بی تردید مسیرهایی که به مرور و با توسعه شهرها برای حرکت آب بسته شده با بارش‌های شدید، شهر تهران را دچار مشکل می‌کند لذا باید تمهیدات لازم را بیندیشیم و پروژه امروز نیز در همین راستاست.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: حجم زیاد جمعیتی که با هدف اشتغال از محدوده غرب وارد شهر تهران می‌شوند این محدوده را نیازمند برنامه ریزی‌های زیادی می‌کند لذا پروژه‌هایی همچون ادامه بزرگراه حکیم، پروژه دوگاز، محور شهریار و بزرگراه شهید لشگری از جمله پروژه‌هایی است که در این محدوده اجرایی خواهند شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.